Compania de Drumuri a semnat marți, la Focșani contractele pentru execuția loturilor 1 și 4 ale Autostrăzii Buzău-Focșani, a doua secțiune din Autostrada ,,Moldovei” Ploiești-Pașcani, cel mai important proiect rutier din Europa cu finanțare prin PNRR. Loturile de la ,,capete” Buzău -Vadu Pașii (4,6 km.) și Mândrești Munteni-Focșani Nord (11 km.) vor fi construite de antreprenorul român UMB, iar durata lucrărilor este de 20 de luni. Pentru loturile de mijloc, 2 și 3 cu o lungime de 67 de kilometri același constructor ar fi câștigător, potrivit Asociației Pro Infrastructura, raportul de evaluare pentru desemnare fiind primit de la Agenția Națională pentru Achiziții Publice, implicit anunțul oficial este o chestiune de câteva zile.
Sunt contracte de execuție, FIDIC ROȘU, deci UMB poate intra în șantier din această toamnă. Tronsonul 1 (Buzău-Vadu Pașii) are o lungime de 4,6 km, iar contractul a fost atribuit la o valoare de 689,28 milioane de lei (fără TVA). Tronsonul 4 (Mândrești Munteni-Focșani Nord) are cu o lungime de 10,94 km, iar contractul a fost atribuit la o valoare de 763,72 milioane de lei (fără TVA).
Ministrul Grindeanu a anunțat că regiunea Moldovei va primi cele mai multe investiții pentru autostrăzi și drumuri expres în următorii ani : ,, Astăzi, semnăm două contracte pe secțiunea Buzău-Focșani urmând ca pentru loturile de la mijloc, 2 și 3 să fie semnate în săptămânile viitoare. CNAIR va desemna câștigătorii, și mă refer la o perioadă scurtă e o chestiune de zile pentru aceste două loturi, 2 și 3. Este un calendar bine definit până la sfârșitul anului când trebuie desemnați câștigătorii până la Pașcani. Ne ținem de acest calendar foarte strâns să avem desemnați câștigătorii pentru toate cele 13 loturi, înainte de borna din PNRR care este 2023. Știu că veți face treabă bună, știu că termenul de 20 de luni poate fi mai scurt așa cum ne-a obișnuit constructorul ( n.r. UMB). A8, ca și A 7, ca și A 13 sunt priorități la Ministerul Transporturilor. Să lansăm licitațiile pentru A 8 să lansăm licitațiile și să menținem acest ritm. Pe A 13 din păcate cei care au câștigat licitația au cerut rezilierea contractului, noi în termen cel mai scurt vom relansa în licitație A 13 Brașov-Bacău. Nu e mai important A 13 decât A 7, toate sunt la fel de importante. Există bani, iar Moldova în anii următori este acea regiune din țară în care se va investi cel mai mult dacă vorbim de infrastructură rutieră”.