Licitația pentru finalizarea lucrărilor pe lotul 3 Chețani – Câmpia Turzii, parte din Autostrada Transilvania, a fost lansată marți, a anunțat ministrul Transporturilor Cătălin Drulă. Acest tronson trebuia să fie gata deja de cinci ani, contractul fiind atribuit încă din 2015.
„Urmărim cu prioritate acest proiect, pentru că este crucial să nu mai existe alte întârzieri peste cei cinci ani în care românii ar fi trebuit să poată deja circula pe această autostradă”, a afirmat ministrul, care a făcut și un scurt istoric al lotului:
Contractul a fost licitat și atribuit în 2015. Lucrările au început în 2016 și ar fi trebuit să se încheie într-un an. În 2021 ajunseseră la doar 40%.
Ulterior, în cinci luni, progresul a fost de numai 1%. În acest context, Compania Națională de Autostrăzi (CNAIR) a reziliat în luna martie contractul cu constructorul român Straco.
Economedia scria atunci că Straco a cerut Companiei de Drumuri daune de aproape 100 de milioane de euro (461 milioane lei), după ce Tribunalul București i-a dat dreptate.
Ulterior, și Curtea de Apel Bucureşti a decis că rezilierea contractului nu s-a făcut cu respectarea prevederilor legale.
Ministrul Transporturilor afirmă însă că luna aceasta situația s-a deblocat, odată cu admiterea cererii creditorilor de declarare a falimentului antreprenorului care și-a pierdut capacitatea de folosință. Astfel, Compania de Drumuri a putut să notifice încetarea de drept a contractului și să organizeze cât mai rapid noua licitație, potrivit lui Drulă.