Magistrala M 300 Brașov – Cluj Napoca: CFR Infrastructură face reparații rapide de tip „quick wins” pe secțiunea Teiuș – Aiud – Unirea (35 km)/ Contractele de aproape 300 de milioane lei vor fi finanțate prin PNRR

tren de lucru Sursa foto: CFR Infrastructură

Regionala CFR Brașov a scos la licitație 19 contracte pentru reparații rapide, de tip „quick wins” pe secțiunea Teiuș – Aiud – Unirea (35 km) de pe Magistrala M 300 Brașov – Sighișoara – Cluj Napoca.

Linia 300 Sighișoara – Cluj Napoca face legătura între două dintre cele mai importante rute de tren din România: coridorul IV Curtici – Brașov – București – Constanța respectiv M 300 Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor (frontieră), unul dintre cele mai mari proiecte de modernizare cu finanțare prin PNRR.

Reparațiile dintre Teiuș și Unirea se fac pentru readucerea liniei la viteza de proiectare. Cele 19 loturi lansate în licitație pentru secțiunea Teiuș – Aiud cu o lungime de 35 km sunt continuate spre Cluj cu o altă licitație, dar la Regionala CFR Cluj pentru tronsonul de 10 km, Războieni (Alba) – Călărași – Turda – Câmpia Turzii (Cluj), aproximativ 10 km de linie dublă (fir I și fir 2), după cum Economedia a scris aici.

„Lucrările de eliminare a restricțiilor de viteză pentru restabilirea parametrilor tehnici ai suprastructurii căii – SRCF BRAȘOV face parte din Master Planul General de Transport al României (MPGT) și este propus pentru finanțare din Fonduri provenite din Componenta feroviară finanțată prin Planul Național de Relansare și Reziliență, conform Tabelului 25. Costul pentru proiectele de tip Quick-Wins prin PNRR, vor fi finanțate conform prevederilor OUG nr. 124/2021, Legii Bugetului de Stat nr. 317/2021, respectiv HG nr. 209/2022 și cuprinse în buget la titlurile bugetare cod 60 – „Proiecte cu finanțare din sumele reprezentând asistența financiară nerambursabilă aferentă PNRR ” și cod 61 – „ Proiecte cu finanțare din sumele aferente componentei de împrumuturi a PNRR în baza acordurilor / contractelor / deciziilor / ordinelor de finanțare încheiate potrivit legii. Prin execuția lucrărilor prevăzute se prognozează creșterea volumului de transport, cu tendințe de dezvoltare socio-economică a zonelor, având un impact semnificativ. Impactul și contribuția lucrării duce și la creșterea economică la nivel regional și național, ducând la atractivitatea transportului feroviar de marfă și călători”, potrivit datelor din Sistemul Electronic de Achiziții Publice. Durata de execuție este de 18 luni.

Alte două loturi licitație pentru reparații sunt Linia 203 Podul Olt – Copșa Mică (Ocna Sibiului – Loamneș 2 km) cu o valoare de 6,7 milioane lei respectiv Tălmaciu– Sibiu (fir 2), 3,5 kilometri și 14 milioane lei.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: