Cea mai mare investiție pentru calea ferată din România: Licitația pentru modernizarea liniei de tren Cluj – Oradea a fost deblocată, CNSC a respins contestația Metroul SA

tren de lucru Sursa foto: CFR Infrastructură

Licitația pentru modernizarea liniei de tren Cluj-Napoca – Oradea, cea mai mare investiție pentru lucrări la calea ferată din România, a fost deblocată, Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor respingând contestația firmei de proiectare Metroul SA.

Modernizarea și electrificarea liniei de la Cluj-Napoca până la Episcopia Bihor (frontiera cu Ungaria) costă aproape 2 miliarde de euro, din care 1,3 miliarde de euro este finanțarea asigurată prin PNRR.

Licitațiile pentru proiectarea și execuția celor 4 secțiuni cu o lungime de aproximativ 160 de kilometri au fost lansate chiar în primele zile ale anului, dar la sfârșitul lunii ianuarie erau deja suspendate după ce Metroul SA a depus două contestații, solicitând acceptarea experienței similare în domeniul proiectării lucrărilor la metrou. Firma de specialitate a realizat proiectul pentru Magistrala M 5, Studiul de Fezabilitate pentru M 4Gara de Nord – Progresu și este consultant pentru Podul peste Dunăre de la Brăila.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Magistrala feroviară dintre Cluj-Napoca, Oradea şi vama cu Ungaria are o lungime de 166 de kilometri, mai multe poduri au o durată de viaţă depăşită (peste 100 de ani), starea generală este de degradare cu alunecări de teren, iar instalaţiile au o pronunţată uzură fizică şi morală, fiind la limita critică de încadrare în condiţiile tehnice, notează Ministerul Transporturilor în Nota de Fundamentare a proiectului pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici.

Modernizarea şi electrificarea Magistralei 300 Cluj-Napoca – Oradea se face pentru creşterea vitezei la 120 km/h pentru trenurile de călători pe întregul traseu, respectiv 80 km/h pentru garniturile de marfă şi o viteză maximă de 160 km/h la cele de călători, de unde şi valoarea mare a proiectului, aproape 8 miliarde lei, la care se adaugă încă două miliarde lei pentru exproprieri și situații neprevăzute, a anunțat ministrul Sorin Grindeanu după aprobarea indicatorilor tehnico-economici în Guvern, act normativ emis la trei săptămâni de la lansarea licitației.

Pentru modernizarea liniei Caransebeș – Arad – Timișoara, contractul feroviar cu cea mai mare finanțare prin PNRR, CFR Infrastructură a primit șapte oferte la licitația pentru primul segment.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: