Gara Ciulnița de pe Magistrala CFR București-Constanța va fi modernizată cu aprox. 40 de milioane de lei, Guvernul urmând să aprobe luna aceasta Proiectul de Hotărâre pentru lucrări care să aducă stațiile la un nivel minim de confort și respect pentru călători, potrivit informațiilor publicate de Secretariatul General al Guvernului. La reabilitarea Magistralei M800 București-Constanța, stațiile Ciulnița și Fetești au fost ,,sărite” de la modernizare. Investiția pentru lucrări la stația Ciulnița este cuprinsă într-un proiect pentru modernizarea a 47 de gări și este separată de contractul de 300 de milioane de lei câștigat în vară de Arcada pentru lucrări complexe de modernizare la Ciulnița și Fetești (detalii aici). Pe linia spre litoral proiectul pentru modernizarea a 47 de stații include și gările Neptun, Costinești și Mangalia.
Potrivit actului normativ, la stația Ciulnița CFR Infrastructură va ridica peroanele, va reface copertinele de protecție și va ridica o nouă clădire. Durata lucrărilor este de 19 luni, iar cele 40 de milioane de lei vin de la Bugetul de Stat : ,,Proiectul „Modernizarea/reabilitarea a 47 de staţii de cale ferată din România” face parte din Master Planul General de Transport al României (MPGT). Linia de cale ferată Bucureşti – Constanţa este o linie importantă a reţelei de cale ferată din România, deoarece preia traficul internaţional european de pe cele 2 coridoare centrale aflate pe teritoriul României şi face legătura între Coridorul Rin – Dunăre (fostul Coridor IV) şi ţările din sud-estul Europei (Bulgaria, Grecia, Turcia). Rețeaua de transport feroviar din Romania este conectată la rețeaua de transport feroviar europeană și deservește deopotrivă transportul de călători cât și transportul de marfă. Lucrările propuse au ca scop principal îmbunătățirea condițiilor de exploatare în stații și furnizarea de servicii de calitate pentru călători, prin aducerea stațiilor la parametri de funcționare care să respecte normele de exploatare romanești, internaționale și europene în domeniul feroviar. Principalul obiectiv al lucrărilor îl constituie reabilitarea clădirii de călători, cu accent, pe zonele de acces (intrare-ieșire), pe spațiile destinate serviciilor pentru călători pe zona comercială cât și elementele de legătură cu liniile c.f. reprezentate de peroane, pasarele, pasaje pietonale, copertine, precum elemente de siguranță și confort pentru călători reprezentate de balustrade, garduri de siguranță între linii, rampe, etc.
Lucrările prevăzute în stația CF Ciulnița vizează construcțiile civile, inclusiv instalațiile aferente după cum urmează:
Peroane, platforme – Se demolează peronul existent şi se reface din elemente prefabricate. Iluminatul peronului se va realiza cu corpuri de iluminat echipate cu leduri, amplasate pe stâlpi metalici. Nivelul de iluminare al peroanelor va fi de minim 15 lx.
Copertine la peroane – Peronul principal va fi protejat cu patru copertine uşoare tip staţie de autobuz – refugiu. Acesta va avea structură metalică cu închideri din sticlă securizată, atât la nivelul pereților cât și la nivelul acoperișului într-o singură apă. Refugiile vor fi dotate cu: bănci pentru călători; automate de bilete; afișaj electronic cu indicarea timpilor de sosire si plecare a trenurilor în stație; Wi Fi; panouri informative (hărți, trasee, puncte de interes, etc.); panouri cu reclame; coșuri de gunoi cu colectarea selectivă a gunoiului; camere video; panouri fotovoltaice; iluminat cu corpuri tip LED
Clădire – În urma expertizei și auditului din punct de vedere energetic este necesară demolarea clădirii de călători și înlocuirea acesteia cu o clădire nouă, care să răspundă într-un mod mai eficient nevoilor călătorilor și personalului CFR. Clădirea va fi compusă din două corpuri cu funcțiuni distincte astfel:
corp 1 – spațiu comercial;
corp 2 – spațiu destinat călătorilor, spațiu comercial, spații tehnice și administrative; Ambele corpuri vor avea regim de înălțime parter, dar holul principal destinat călătorilor va fi înălțat. Pentru facilitarea accesului persoanelor cu mobilitate redusă, handicap vizual și/sau auditiv configurația circulațiilor orizontale din clădire va fi accesibilă și ușor de înțeles.”-Proiect de Hotărâre de Guvern pentru lucrări de modernizare în stația Ciulnița.
Contractul cu Arcada pentru lucrări complexe de modernizare în stațiile Ciulnița și Fetești semnat pentru 309 milioane de lei ar urma să intre în execuție de anul viitor, durata fiind de 20 de luni : Programul de modernizare din stațiile FETEȘTI și CIULNIȚA cuprinde lucrări complexe de infrastructură, dar şi de suprastructură feroviară, astfel: terasamente, linii, construcții civile și de arhitectură, lucrări de instalații, de energoalimentare și de telecomunicaţii.
Obiectivele specifice ale programului sunt următoarele:
► îmbunătăţirea infrastructurii pentru creşterea vitezei de circulaţie între 120 km/h şi 160 km/h pe liniile directe din stații;
► mărirea capacităţii de tranzit;
► modernizarea sistemului de electrificare (25 kV) și a echipamentului de telecomunicații din cele două stații;
►asigurarea interoperabilităţii prin implementarea STI, în special în ceea ce priveşte sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din staţii (min. 750 m);
►modernizarea stațiilor Fetești și Ciulnița, prin îmbunătățirea condițiilor pentru utilizatorii transportului feroviar – construcția unei pasarele în stația Fetești, pasaje pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare, facilităţi pentru persoanele cu dizabilităţi etc.;
►modernizarea clădirilor (CED)
► centralizare electronică în stații și introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R)”, arată CFR.