Linia de tren București – Constanța: Arcada modernizează stațiile Fetești și Ciulnița, „sărite” la reabilitarea Magistralei spre Litoral. Contract semnat pentru 309 milioane lei

CFR SA modernizare CF Sursa CFR Infrastructură

Asocierea de firme românești Arcada-ISPCF va moderniza liniile de tren și stațiile Fetești și Ciulnița de pe Magistrala București – Constanța, cele două stații pe care CFR le-a „sărit” atunci când a reabilitat linia care asigură legătura între Gara de Nord din București și Litoral.

Contractul cu constructorul Arcada (Galați), lider al asocierii, a fost semnat luni, pentru suma de 309 milioane lei și finanțare prin Programul European Connecting Europe Facility (CEF). Durata contractului este de 24 de luni, din care 4 luni pentru proiectare și 20 de luni pentru execuție, precizează administratorul rețelei feroviare.

„Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA și Asocierea SC ARCADA COMPANY SA – SC ISPCF S.A. au semnat contractul, în valoare totală de 309.208.853.42 RON (fără TVA), pentru pentru elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor de modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare din stațiile FETEȘTI și CIULNIȚA.

Programul de modernizare din stațiile FETEȘTI și CIULNIȚA cuprinde lucrări complexe de infrastructură, dar şi de suprastructură feroviară, astfel: terasamente, linii, construcții civile și de arhitectură, lucrări de instalații, de energoalimentare și de telecomunicaţii.

Obiectivele specifice ale programului sunt următoarele:
► îmbunătăţirea infrastructurii pentru creşterea vitezei de circulaţie între 120 km/h şi 160 km/h pe liniile directe din stații;
► mărirea capacităţii de tranzit;
► modernizarea sistemului de electrificare (25 kV) și a echipamentului de telecomunicații din cele două stații;
►asigurarea interoperabilităţii prin implementarea STI, în special în ceea ce priveşte sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din staţii (min. 750 m);
►modernizarea stațiilor Fetești și Ciulnița, prin îmbunătățirea condițiilor pentru utilizatorii transportului feroviar – construcția unei pasarele în stația Fetești, pasaje pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare, facilităţi pentru persoanele cu dizabilităţi etc.;
►modernizarea clădirilor (CED)
► centralizare electronică în stații și introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R)”, arată CFR.

La licitația din august 2021, constructorii Strabag (Austria), Alstom Transport SA (România) şi Arcada (România) au depus oferte la licitaţia CFR Infrastructură.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Dar linia de tren Buzau- Braila se ma modernizeaza?
    Se lucreaza de doo ani la aceasta si e vam l fel!
    Nicio statie CF nu se mai modernizeaza?
    S-a uita de si de calea ferata si de statiile ce trebuiau modernizate?
    Uita CFR-ul asta de ce trebuie sa faca?

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.