Şantierul centurii municipiului Tecuci va fi primul obiectiv monitorizat cu ajutorul dronelor, întârzierea fiind un ,,record absolut” pentru că se lucrează de 13 ani, a anunţat la Galaţi, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. Centura Tecuci are aproape 7 kilometri şi este la al treilea constructor, asocierea Mavgo Holding-Aqua Parc care a preluat lucrarea la 58 % şi a realizat aproape 20 % în cadrul noului proiect. ,,Am venit aici şi cu directorul general CNAIR (n.r. Cristian Pistol) care a prezentat stadiul proiectelor. Am aflat o chestiune de Cartea Recordurilor, recunosc că nu am ştiut că de 13 ani se lucrează la Centura de la Tecuci, şi am înţeles că e un record absolut. Mi-au comunicat, şi vă spun lucrul acesta pentru că vreau să-l fac public, că în luna mai este termen de finalizare. I-am informat, la rândul meu, că pe proiectul pe care l-am anunţat, acela de a urmări şantierele din ţară cu drone direct, primul proiect pe care o să-l urmăresc şi o să-l vedem live pe site-ul ministerului transporturilor o să fie acesta, pentru că asta este ceva de domeniul incredibilului, ca de 13 ani să se lucreze, zici că a fost Centura Parisului nu centura de la Tecuci” a spus Grindeanu.
Din păcate, Centura Tecuci nu este chiar un ,,record absolut” în România chiar dacă lucrarea, privită ca proiect distinct, este relativ simplă. Îi reamintim ministrului Grindeanu că, la Autostrada Transilvania (Braşov – Borş, în varianta iniţială) se lucrează de aproape 18 ani, de la semnarea primului contract cu Bechtel, iar pe Centura Capitalei primele lucrări de lărgire pentru sectorul de nord au început prin 2007 şi tot nu sunt recepţionate. În fapt, mai puţin de jumătate din cei 70 de kilometri ai centurii încă nu sunt lărgiţi la 4 benzi.
Alte proiecte la CNAIR care nu sunt gata nici după un deceniu de la primele contracte/sunt Pasajul de la Micălaca, pe Centura Aradului şi reabilitarea unui tronson de 50 de kilometri de pe DN 6 Alexandria – Craiova.