Neputinţa din Transporturi: CNAIR se chinuie de 10 ani să termine un pasaj pe DN 7 – Centura Aradului. După două contracte reziliate, Compania de Drumuri face o nouă licitaţie pentru finalizarea podului de la Micălaca

Pasaj DN 7 Arad Sursa Foto : Forum Pe Unde Merg

Nu puţine sunt proiectele de infrastructură rutieră începute acum un deceniu şi încă nefinalizate. Şi nu este vorba doar despre cele complexe, cum ar fi autostrăzile, ci şi de lucrări relativ simple, cum ar fi centuri sau pasaje. Din această categorie face parte şi un pasaj suprateran de pe DN 7 – Centura Aradului, pod la care se lucrează din 2011 şi încă e departe de mult aşteptata inaugurare.

Pasajul este necesar pentru că bariera pe linia de tren Bucureşti – Arad este acţionată de 74 de ori/zi şi stă închisă 170 de minute, situaţie care duce la formarea de cozi.

Pasajul de la Miclaca va avea o lungime de 722 m, din care 400 metri reprezintă rampele, lăţimea podului va fi de 13,6 metri şi va avea două piste pentru biciclete, anunţa CNAIR, în 2018, la reluarea lucrărilor.

La a doua trecere de cale ferată de pe Centura Aradului, pasajul de la CET (peste linia Brad – Curtici) început în 2011 a fost inaugurat de-abia în 2018.

Istoricul pasajului de la Micălaca

Lucrările pentru construirea podului de la Micălaca peste linia de tren Bucureşti – Arad au început în 2011 cu asocierea Confort SA Timişoara, în 2012 Guvernul Ponta a tăiat finanţarea, iar în 2014 Ministerul Transporturilor a reziliat contractul la 20% stadiu fizic de execuţie.

Un nou contract pentru reluarea lucrărilor a fost semnat de-abia în 2018 cu Implenia, o firmă din Austria, durata de execuţie fiind de 12 luni, iar valoarea lucrărilor 25 milioane lei.

Nici al doilea contract nu a fost bine derulat pentru că, în 2019, la exproprieri suplimentare şi la 36% execuţie, Ministerul Transporturilor a uitat să ia şi terenul pentru relocarea liniilor de înaltă tensiune. Situaţia nu a fost deblocată, iar Implenia a solicitat rezilierea contractului, răspundea fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, la o interpelare parlamentară din luna mai.

Pasaj Arad Sursa :  CNAIR

CNAIR pregăteşte a patra licitaţie pentru pasaj

La începutul anului, CNAIR a lansat în licitaţie o expertiză tehnică pentru evaluarea situaţiei, contractul fiind semnat cu unicul ofertant, firma SSF din România. După prezentarea expertizei, noul Consiliul de Administraţie al CNAIR, condus de Bogdan Pascu, a autorizat lansarea celei de-a patra licitaţii pentru construirea (finalizarea) pasajului: „Consiliul de Administraţie aprobă demararea procedurii de achiziţie publică în vederea contractului de execuţie lucrări pentru obiectivul „Pasaj denivelat pe Centura de Ocolire Arad – DN 7 km. 540, peste calea ferată Bucureşti – Arad””.

Pasajul de la Micălaca, pe DN 7 Centura Aradului nu este singura lucrare de infrastructură rutieră (excluzând proiectele de autostradă, mai complexe) care a început acum mai bine de un deceniu şi tot nu este gata. Reamintim aici, modernizarea Drumului Naţional 76 Deva – Oradea, construirea „ciotului” de centură de la Mihăileşti pe DN 6 Bucureşti – Alexandria sau centura Tecuci.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: