Indicatorii tronsonului Bacău-Paşcani au fost avizaţi vineri de Consiliul Tehnico-Economic al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a anunţat ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, pe pagina sa de Facebook, scrie Agerpres.
“Încă o veste bună pentru autostrada Moldovei (A7)! Indicatorii tronsonului Bacău-Paşcani au fost avizaţi astăzi de Consiliului Tehnico-Economic al CNAIR. Sectorul de autostradă cuprins între Bacău şi Paşcani va avea o lungime de 77,39 de km şi va traversa judeţele Bacău, Neamţ şi Iaşi”, a notat şeful de Transporturi.
Pentru stabilirea traseului şi a soluţiilor tehnice s-au realizat: 653 de foraje geotehnice cu adâncimi cuprinse între 6 şi 30 de metri, 255 de profile geofizice de tipul tomografiilor geoelectrice şi seismice, 80 de investigaţii geotehnice dinamice tip super-greu.
Potrivit studiului de fezabilitate, pe traseul autostrăzii Bacău-Paşcani se vor construi: 112 poduri, pasaje, viaducte, structuri casetate; nouă noduri rutiere; patru parcări securizate dotate cu sisteme de supraveghere video, conexiune la internet, iluminat, utilităţi etc. şi au fost prevăzute spaţii disponibile pentru concesionare în vederea realizării dotărilor comerciale precum magazin, restaurant, benzinărie, service auto, hotel etc.; patru parcări de scurtă durată; un centru de întreţinere şi coordonare; 50 de spaţii de încărcare pentru autoturisme electrice; 140 de hectare de perdele forestiere cu rol de protecţie.
Finanţarea pentru execuţia lucrărilor pentru autostrada Bacău-Paşcani va fi asigurată prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR).
Potrivit unui comunicat al CNAIR, soluţiile tehnice propuse în studiul de fezabilitate pentru autostrada Bacău-Paşcani înglobează toate elementele necesare pentru execuţia unei autostrăzi la cel mai înalt standard de calitate în raport cu cele mai noi cerinţe în domeniu.
Valoarea totală a investiţiei este de 6,270 miliarde de lei, fără TVA.