Grindeanu: Pasajul de la Drajna peste Magistrala feroviară București – Constanța va fi deschis la sfârșitul anului, cu șase luni înainte de termen

Pasaj Drajna Sursa foto: Captură Google Street View

Pasajul rutier de la Drajna peste linia de tren București Constanța va fi deschis circulației la sfârșitul anului, cu șase luni înainte de termen, a anunțat astăzi, la Călărași, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Economedia a anunțat încă de ieri începerea lucrărilor la Drajna. Contractul pentru proiectarea și execuția pasajului suprateran de la Drajna, pe DN 21 Slobozia Drajna Călărași a fost semnat în februarie 2021 (în mandatul fostului ministru Cătălin Drulă) cu antreprenorul român Arcada pentru aproape 100 de milioane de lei, iar termenul de execuție este de 18 luni. Ministerul Transporturilor a emis Autorizația de Construire pe 14 decembrie, iar astăzi a fost predat amplasamentul lucrării. Practic, se poate intra efectiv în teren.

Constructorul s-a angajat să termine podul de 300 de metri lungime înainte de termen, a spus Grindeanu. „Astăzi s-a predat amplasamentul pentru pasajul Drajna, din discuțiile pe care le-am avut cu constructorul, deși termenul contractual de finalizare este undeva în 2023 după cum știți, s-a angajat să termine înainte de termen, adică pe finalul acestui an, ceea ce ar fi un lucru bun, repet termenul este undeva în 2023. Nu vreau să vorbesc despre importanța pasajului, o știți, mai ales dumneavoastră”, a precizat vicepremierul.

Pentru acest pasaj cu o lungime de 305 metri, Ministerul Transporturilor a prezentat un proiect de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea amplasamentului lucrării de utilitate publică naţională „Pasaj denivelat superior pe DN 21 la km. 105” şi exproprieri suplimentare pentru încă 38 de imobile. Pasajul va fluidiza circulaţia şi va reduce costurile, explică ministerul de resort în Nota de Fundamentare.

„Amenajarea unui pasaj rutier în lungul DN 21, peste calea ferată București – Constanța și peste intersecția cu DN 3A este impusă de necesitatea îmbunătățirii condițiilor de circulație pentru traficul de tranzit în legătură cu municipiul Slobozia, cu zona Brăila – Galați, cu județul Tulcea, Ucraina și Republica Moldova și cu autostrada A2 (zona nodului Drajna). Prin implementarea unui astfel de proiect se urmărește fluidizarea traficului rutier în zonă, asigurarea unor condiții de circulație normale, diminuarea poluării atmosferice, creșterea siguranței circulației, respectiv reducerea costurilor utilizatorilor.

Realizarea pasajului rutier pe DN 21 peste calea ferată va îmbunătăți pe viitor condițiile de circulație, necesitatea realizării investiției fiind justificată de:

  • creșterea constantă a traficului în ultimii opt ani, pe sectorul de drum național DN 21 cuprins între Slobozia și DN 3A și atingerea/ depășirea nivelului de serviciu admisibil (D) în următorii 15 ani;
  • încadrarea sectorului DN 21 între km 90+750 ÷ km 107+210 în clasa tehnică II (însoțită de recomandarea adoptării măsurilor de sporire a capacității de circulație la 4 benzi);
  • sporirea siguranței circulației în zona traversării la nivel a căii ferate și a intersecției cu DN 3A, în contextul în care DN 3A constituie principala alternativă de circulație în cazul închiderii sau devierii traficului de pe Autostrada A2;
  • intensificarea preconizată a traficului feroviar pe Magistrala feroviară 800 București – Constanța”, notează Ministerul Transporturilor.

Constructorul ARCADA este un antreprenor specializat în lucrări de artă, a realizat linia de Tren Gara de Nord Aeroport Otopeni şi a refăcut sistemul de poduri feroviare de la Feteşti Cernavodă.

Și Primăria comunei ilfovene Brănești vrea să construiască un pasaj rutier peste linia de tren București Constanța, licitația pentru proiectare și execuție fiind lansată săptămâna trecută.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: