Constructorul Arcada începe lucrările pentru pasajul rutier de la Drajna peste linia de tren București-Constanța

Pasaj Drajna Sursa foto: Captură Google Street View

Constructorul român Arcada începe săptămâna aceasta lucrările pentru pasajul rutier de la Drajna, podul peste Magistrala M 800 București-Constanța urmând să fie terminat în 18 luni, potrivit contractului semnat în februarie 2021. În lipsa pasajului, pe Drumul Național 21 care face legătura între Slobozia, Călărași și Autostrada Soarelui cozile de la bariera CFR se întind pe mai mulți kilometri, în special vara când traficul este intens, DN 21 fiind o rută care preia traficul și din direcția DN 2, din județele din Moldova către litoral. Constructorul Arcada din Galați este așteptat să intre săptămâna aceasta în șantier și anunță că își propune să finalizeze lucrarea înainte de termenul de un an și jumătate. Pasajul are o lungime de 305 metri, costă 98 de milioane de lei iar Ministerul Transporturilor a emis Autorizația de Construire în urmă cu o lună.

Pentru acest pasaj cu o lungime de 305 metri, Ministerul Transporturilor a prezentat un proiect de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea amplasamentului lucrării de utilitate publică naţională ,,Pasaj denivelat superior pe DN 21 la km. 105” şi exproprieri suplimentare pentru încă 38 de imobile. Pasajul va fluidiza circulaţia şi va reduce costurile, explică ministerul de resort în Nota de Fundamentare : ,, Amenajarea unui pasaj rutier în lungul DN 21, peste calea ferată București – Constanța și peste intersecția cu DN 3A este impusă de necesitatea îmbunătățirii condițiilor de circulație pentru traficul de tranzit în legătură cu municipiul Slobozia, cu zona Brăila – Galați, cu județul Tulcea, Ucraina și Republica Moldova și cu autostrada A2 (zona nodului Drajna). Prin implementarea unui astfel de proiect se urmărește fluidizarea traficului rutier în zonă, asigurarea unor condiții de circulație normale, diminuarea poluării atmosferice, creșterea siguranței circulației, respectiv reducerea costurilor utilizatorilor.

Realizarea pasajului rutier pe DN 21 peste calea ferată va îmbunătăți pe viitor condițiile de circulație, necesitatea realizării investiției fiind justificată de:

  • creșterea constantă a traficului în ultimii opt ani, pe sectorul de drum național DN 21 cuprins între Slobozia și DN 3A și atingerea/ depășirea nivelului de serviciu admisibil (D) în următorii 15 ani;
  • încadrarea sectorului DN 21 între km 90+750 ÷ km 107+210 în clasa tehnică II (însoțită de recomandarea adoptării măsurilor de sporire a capacității de circulație la 4 benzi);

-sporirea siguranței circulației în zona traversării la nivel a căii ferate și a intersecției cu DN 3A, în contextul în care DN 3A constituie principala alternativă de circulație în cazul închiderii sau devierii traficului de pe Autostrada A2;

  • intensificarea preconizată a traficului feroviar pe Magistrala feroviară 800 București – Constanța.” notează Ministerul Transporturilor.

Constructorul ARCADA este un antreprenor specializat în lucrări de artă, a realizat linia de Tren Gara de Nord- Aeroport Otopeni şi a refăcut sistemul de poduri feroviare de la Feteşti- Cernavodă.

Și Primăria comunei ilfovene Brănești vrea să construiască un pasaj rutier peste linia de tren București -Constanța, licitația pentru proiectare și execuție fiind lansată săptămâna trecută.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.