„Gaura” din Autostrada A1 Sibiu – Nădlac: CNAIR a prelungit cu două săptămâni termenul-limită pentru depunerea ofertelor / Licitație pentru supervizarea lucrărilor la autostrada finanțată prin PNRR

Autostrada Tuneluri Sursa : Ministerul Transporturilor

CNAIR a prelungit cu două săptămâni, până la 14 februarie, termenul-limită pentru depunerea ofertelor la licitația pentru proiectarea și execuția lotului de autostradă dintre Margina și Holdea, tronsonul lipsă dintre Sibiu și Nădlac, potrivit informațiilor din Sistemul Electronic de Achiziții Publice.

Totodată, termenul estimat pentru evaluarea ofertelor tehnice și financiare este 27 aprilie. Autostrada lipsă sau „gaura” de 10 kilometri este finanțată prin PNRR și costă aproximativ 300 de milioane de euro. Inițial, termenul limită pentru depunerea ofertelor era 31 ianuarie, dar s-a prelungit după ce Curtea de Apel București a decis pe 26 ianuarie să respingă contestația grecilor de la Aktor, iar CNAIR trebuie să răspundă tuturor celor 130 de clarificări din partea constructorilor.

Tronsonul de autostradă dintre localitățile Margina (Timiș) și Holdea (Hunedoara), parte din Lotul 2 al Autostrăzii A1 Lugoj – Deva (contract reziliat), are termen de realizare 38 de luni, din care 10 pentru proiectare și 28 pentru execuție. Pentru supervizarea lucrărilor, CNAIR a scos la licitație un contract de 30 de milioane de lei cu o durată de 172 de luni din care 48 supervizare în perioada de proiectare și execuție respectiv 124 luni în garanție.

În etapa de licitație restrânsă, CNAIR a selectat șase candidați: Mapa, Alsim Alarko, Kolin, Strabag, Pizzarotti și Terna (Grecia). Pe 10 mai 2021, CNAIR primise 9 oferte, iar în urma evaluării a eliminat candidaturile Aktor, FCC și Rizzani.

Finanțarea este asigurată prin PNRR, termenul limită de recepție fiind 2026. Din cei aproape 10 kilometri, tunelul forat are o lungime de 2,1 kilometri. „Termenul de finalizare prevăzut este 10 luni proiectare și 28 de luni execuție conform factorilor de evaluare din Documentația de Atribuire. Obiectul contractului îl reprezintă proiectarea, execuția și finalizarea lucrărilor pentru obiectivul major de investiții Autostrada Lugoj – Deva (A1), Lot 2: km 27+620 – km 56+220, Secțiunea E și finalizare Secțiunea D în lungime de aproximativ 9,13 km, din care 2,13 km de tunel forat. Conform condițiilor din Acordului de mediu a fost prevăzută realizarea a două tuneluri în cadrul Secțiunii E2 în contexul evitării problemelor de stabilitate și a impactului negativ cu implicații majore asupra mediului. Lungimea celor două tuneluri va fi de aproximativ 2,13 km. Tunelurile vor fi formate din două galerii unidirecționale prevăzute pe fiecare cale de circulație cu platforma de 11,25 metri”, a transmis CNAIR.

Finalizarea tronsonului cu ecoducte pentru carnivore mari – „autostrada cu tuneluri pentru urși”, cum i s-a mai spus – va permite circulația pe A1 fără întrerupere de la Sibiu la Nădlac, la sfârșitul anului chiar de la Boița (fiind așteptată deschiderea primului lot al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Un ciot!
    Poate incepe la Proiectare anul acesta!
    Apoi pas cu pas!
    La vara 2023 sa inceapa executia , 28 de luni.
    Chiar atat de putin?
    Sa circulam de la Sibiu la Nadlac prin vara 2026!
    Dragi romani e bine!
    Un ciot de 10 km in 4 ani de aici incolo!
    Ca au mai trecut patru de cand s-a facut Nimic!
    Pas cu pas!
    Romania lucrului bine facut!

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.