Licitația pentru secțiunea de autostradă care lipsește între Sibiu și Nădlac a fost deblocată după ce Curtea de Apel București a respins, marți, 25 ianuarie, contestația constructorului grec Aktor.
Astfel, Compania de Drumuri poate merge mai departe în procedura de licitație restrânsă cu cei șase candidați pentru proiectarea și execuția tronsonului de aproape 10 kilometri dintre localitățile Holdea din județul Hunedoara și Margina din județul Timiș, după cum a explicat Economedia aici.
Soluția Curții de Apel București: „Respinge plângerea ca nefondată, definitivă”, arată portalul CAB.
Grecii au depus contestație la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) și apoi la Curtea de Apel București după ce nu au „trecut” în etapa de licitație restrânsă, CNAIR selectând doar șase candidați: Mapa, Alsim Alarko, Kolin, Strabag, Pizzarotti și Terna (Grecia). Termenul limită pentru depunerea ofertelor este 31 ianuarie 2022. Pe 10 mai 2021, CNAIR primise 9 oferte, iar în urma evaluării a eliminat candidaturile Aktor, FCC și Rizzani.
Finanțarea este asigurată prin PNRR, termenul limită de recepție fiind 2026. Din cei aproape 10 kilometri, tunelul forat are o lungime de 2,1 kilometri. „Termenul de finalizare prevăzut este 10 luni proiectare și 28 de luni execuție conform factorilor de evaluare din Documentația de Atribuire. Obiectul contractului îl reprezintă proiectarea, execuția și finalizarea lucrărilor pentru obiectivul major de investiții Autostrada Lugoj – Deva (A1), Lot 2: km 27+620 – km 56+220, Secțiunea E și finalizare Secțiunea D în lungime de aproximativ 9,13 km, din care 2,13 km de tunel forat. Conform condițiilor din Acordului de mediu a fost prevăzută realizarea a două tuneluri în cadrul Secțiunii E2 în contexul evitării problemelor de stabilitate și a impactului negativ cu implicații majore asupra mediului. Lungimea celor două tuneluri va fi de aproximativ 2,13 km. Tunelurile vor fi formate din două galerii unidirecționale prevăzute pe fiecare cale de circulație cu platforma de 11,25 metri”, a transmis CNAIR.
Finalizarea tronsonului cu ecoducte pentru carnivore mari – „autostrada cu tuneluri pentru urși”, cum i s-a mai spus – va permite circulația pe A1 fără întrerupere de la Sibiu la Nădlac, la sfârșitul anului chiar de la Boița (fiind așteptată deschiderea primului lot al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești).