Frână pentru metroul din Cluj Napoca : Emil Boc anunță că Primăria a suspendat licitația pentru Magistrala de Metrou după ce trei mari constructori au cerut actualizarea costurilor

Consiliul General PMB PUG M 4 Filaret Progresu Sursa Foto : Metrorex

Primăria Cluj Napoca a suspendat licitația pentru proiectarea și execuția magistralei de metrou M 1 după ce constructorii au cerut actualizarea costurilor la contractul estimat inițial la 1,3 miliarde de euro, a anunțat luni, primarul Emil Boc în deschiderea ședinței de Consiliu Local. Termenul limită pentru depunerea ofertelor pentru contractul la cheie” a expirat luni la ora 15 00, data de 22 august fiind practic, a patra amânare după cum Economedia a scris aici. Din valoarea totală care va rezulta în urma aprobării noilor indicatori tehnico-economici, 300 de milioane de euro reprezintă finanțarea prin PNRR.

Licitația pentru a doua rețea de transport public subteran din România a fost lansată în primăvară, dar spre deosebire de contractele pentru Magistralele din București ( M 6 Gara de Nord-Otopeni și M 4 Filaret cu finanțare prin PNRR) linia din Cluj Napoca este un proiect ,,la cheie” care include proiectare, structuri, finisaje, automatizare și achiziția de rame de metrou. Totodată sistemul de siguranță și automatizare a circulației trebuie să permită nivelul de automatizare „GoA4” (driverless) adică rame fără mecanic de tren.

Suspendarea licitației a fost decisă după consultarea Ministerului Transporturilor, proiectul fiind parțial finanțat prin PNRR : ,,după consultarea cu ministrul Transporturilor am luat decizia de a suspenda temporar procedura de achiziție până actualizăm indicatorii tehnico-economici ai investiției. Această operațiune este necesară pentru a actualiza costul de realizare a metroului având în vedere că în ultimele luni prețurile au crescut în ritm accelerat. Se pune întrebarea de ce astăzi, pentru că pe parcursul ultimelor patru zile am primit trei scrisori, dar nu pot să le prezint până la sfârșitul licitației, scrisori de la trei firme care au realizat 19 linii de metrou pe patru continente și care ne-au informat că ar fi dorit să participe, dar din nefericire din cauza prețului aprobat anul trecut și a prețurilor din prezent nu pot participa. În această situație puteam să anulăm licitația, asta însemna șase luni de zile sau să suspendăm temporar până când, în Guvern se actualizează indicatorii. Am primit acceptul ministrului Transporturilor pentru această procedură. În perioada imediat următoare vom stabili valoarea exactă de piață urmând ca imediat după aceea firmele să poată depună ofertele. Decizia este una benefică, se menține în planul de realizare prin PNRR” a transmis Boc.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Și licitația pentru execuția secțiunii Băneasa-Otopeni de pe Magistrala M 6 din București a fost lansată pe costurile din 2019, aprox. 1,3 miliarde lei, deși prețurile la materialele de construcții aproape că s-au dublat.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. la anul si mulți ani o să facă Boc,nu a făcut nimic! nici centură metropolitana,nici drum express,el face parcuri din beton cu amici lui si blocuri!😎🐑

  2. “După consultarea cu ministrul Transporturilor am luat decizia de a suspenda temporar procedura de achiziție până actualizăm indicatorii tehnico-economici ai investiției. Această operațiune este necesară pentru a actualiza costul de realizare a metroului având în vedere că în ultimele luni prețurile au crescut în ritm accelerat. Se pune întrebarea de ce astăzi, pentru că pe parcursul ultimelor patru zile am primit trei scrisori, dar nu pot să le prezint până la sfârșitul licitației, scrisori de la trei firme care au realizat 19 linii de metrou pe patru continente și care ne-au informat că ar fi dorit să participe, dar din nefericire din cauza prețului aprobat anul trecut și a prețurilor din prezent nu pot participa.”

    Pai ce facem, Boc si Grindescule?
    Mai intai ne batem cu caramida-n chept, ca nu se poate ca moldovenii sa plateasca pentru metroul din Bucuresti, dar apoi bagam metroul din Cluj in PNRR, ca sa plateasca toata tara. Pentru Bucuresti nu poate plati altcineva, dar pentru Cluj se poate.
    Si micul Boc (care a facut Poc) ne ia de prosti, spunandu-ne ca acele companii care “au facut 19 linii de metrou pe patru continente” habar n-aveau in martie ca au crescut preturile la materialele de constructii si nu si-au dat seama decat acum, la incheierea licitatiei?

    Mai plauzibila e explicatia ca Boc oricum n-avea bani de metrou, dar a incercat o “ardeleneasca ca la Cluuuj”, sa ia si bani de la buget, si sa ia si voturi de la cluuujeni. SI zau ca n-am nimic impotriva, ca metroul ala trebuie facut, dar modalitatea in care astia doi fac afaceri aduce aminte de valutistele din centrul Timisoarei, care-si ridica poalele-n cap cand sunt prinse la furat.
    Si ori facem totul cu bani de la buget, iar Grindescu ala tace din gura, ca n-a uitat nimeni de OUG13, ori fiecare cu a ma-sii, iar metroul din Cluuuj sa fie facut doar cu banii cluuujenilor, asa cum se lauda micul Boc (care a facut Poc).

  3. Clujul este, ca zona, impropriu unei retele subterane de metrou, macar si pentru ca este plin de relicve datand din diferite perioade istorice, incepand cu paleolitic, relicve ce vor fi descoperite in cursul sapaturilor in eventualul santier. Evident, conform legii, acestea vor incetini drastic ritmul si amplitudinea lucrarilor, plus interdictiile pentru conservarea noilor situri arheologice ce vor fi impuse.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.