Magistrala de Metrou M 4 Gara de Nord -Filaret cu șase stații ar putea fi primul proiect înlocuit din PNRR, două proiecte de rezervă, tot din sectorul feroviar fiind în analiză pentru a nu pierde cele 300 de milioane de euro, alocate în prezent, Magistralei M 4, a anunțat luni, Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Linia cu șase stații, partea de structură este cel mai întârziat proiect de infrastructură de transport finanțat prin PNRR, fără licitație de proiectare și execuție lansată spre deosebire de M 1 de la Cluj Napoca unde ofertele se deschid pe 22 august (n.r licitația pentru metroul ,,la cheie” a fost derulată de Primăria Cluj Napoca).
Ministrul Grindeanu a anunțat că sunt în analiză două variante pentru înlocuirea liniei de metrou M 4 din PNRR : suplimentarea alocării financiare pentru reparații rapide de tip ,,quick wins” sau proiectul modernizării secțiunii Craiova-Caransebeș : ,,M 4, finanțat prin PNRR pare cel mai departe de implementare. Sunt pesimist, legat de finalizarea lui până la încheierea perioadei de finanțare prin PNRR. Le-am cerut colegilor, celor de la metrou și celor din zona CFR, ca să nu schimbăm tipul transportului ( n.r feroviar) să vină cu un backup astfel încât să nu pierdem banii. Eu aș dori ca acest proiect prin inițial în PNRR să poată fi finanțat și finalizat prin PNRR, dar asta nu înseamnă că nu sunt realist. Modul în care se derulează etape mă fac pesimist. Sunt două proiecte, mărirea sumelor pe acele proiecte quick wins și Craiova -Calafat ( n.r modernizarea liniei Craiova -Caransebeș) ” a explicat Grindeanu. Pentru lansarea licitației de proiectare și execuție, Metrorex are nevoie de toate avizele de la PMB și de o Hotărâre de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici (detalii aici)
Tronsonul Gara de Nord – Progresu are 13 stații și un depou, iar contractul va include și 15 rame noi. Contractul pentru proiectarea și execuția primelor șase stații finanțate prin PNRR are o valoare de 300 de milioane de euro.