După un an și jumătate de la lansarea licitației, CNAIR a reușit să selecteze șase constructori care rămân în cursa pentru lotul cu Tunelul Meseș de pe Autostrada Transilvania

Tunel Săcel Captură Captură Foto Intrarea în Tunel Săcel

Șase constructori din Austria, Italia și Turcia au rămas în cursa pentru lotul de Autostradă Poarta Sălajului-Nușfalău, secțiune a Autostrăzii Transilvania care include și Tunelul din Pasul Meseș, cel mai lung tunel care va fi construit pe un drum de mare viteză din România. Antreprenorii sunt Mapa-Cengiz, Strabag-Acciona, Pizzarotti, Astaldi, Tefken (Turcia) și  REC ULUSLARARASI İNŞAAT YATIRIM SANAYİ (Turcia)

,,Performanța” CNAIR care reușește să treacă în această etapă, incipientă, arată astfel : o licitație lansată în toamna anului 2020 (mandatul Lucian Bode), candidaturi depuse în mandatul lui Cătălin Drulă și selectarea constructorilor în licitația restrânsă în mandatul lui Sorin Grindeanu, cel care a și anunțat această fază a procedurii de achiziție. Despre întârzierile nejustificate ale proiectului de aproape 4 miliarde de lei, Economedia a scris aici. 

Cel mai mare risc al proiectului este valoarea contractului, doar 3,9 miliarde lei în condițiile creșterii accelerate a prețurilor la materialele de construcții, având deja situația de pe Autostrada A 1 ( secțiunea cu tuneluri) unde la reluarea licitației, contractul a fost majorat cu un miliard de lei, de la 1,5 la 2,5 miliarde lei.

,,Au fost selectate 6 oferte pentru construcția sectorului din Autostrada Transilvania care cuprinde și tunelul Meseș!
CNAIR a finalizat astăzi procesul de evaluare a candidaturilor pentru proiectarea și execuția subsecțiunilor Poarta Sălajului – Zalău (inclusiv Tunel rutier la profil de autostradă în zona Meseș) și Zalău – Nușfalău (cu o lungime totală de 41 de km).Constructorii și proiectanții din Turcia, Austria, Spania și Italia, care au fost acceptați, vor primi în perioada imediat următoare Invitația de participare la Etapa a II-a a procedurii de atribuire. Câștigătorul acestui contract va avea la dispoziție maxim 12 luni pentru proiectare și de 36 luni pentru execuția lucrărilor.
Pe sectorul de autostradă licitat, urmează să fie construite:
– Tunelul Meseș (cu două galerii ) în lungime de 2,89 km și cu 2 benzi de circulație pe sens,
– 65 de viaducte, poduri și pasaje.
Valoarea estimată a contractului este de 3,926 miliarde de lei (fără TVA) și este finanțat prin fonduri europene nerambursabile (POT).”

12 asocieri şi constructori au depus oferte în februarie 2021, dintre acestea două companii fiind din China, iar un alt constructor, tot din China, în asociere cu antreprenorul român Drum Asfalt SRL. Cinci sunt oferte ale constructorilor din Turcia, iar alţi cinci candidaţi sunt din UE:

  1. ASOCIEREA STRABAG SRL -ACCIONA CONSTRUCCION SA (Romania -Spania)
  2. ASOCIEREA AKTOR TECHNICAL SOCIETE ANONYME (AKTOR S.A.) – RIZZANI DE ECCHER SpA (Grecia – Italia)
  3. ASTALDI SpA (Italia)
  4. ASOCIEREA DRUM ASFALT SRL – CHINA COMMUNICATIONS CONSTRUCTION COMPANY LTD – DIMEX-2000 COMPANY S.R.L (Romania – China)
  5. IMPRESA PIZZAROTTI & CSpA (Italia)
  6. KOLIN INSAAT TURIZM SANAYI VE TICARET ANONIM SIRKETI (Turcia)
  7. ASOCIEREA MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. – GÜLERMAK AĞIR SANAYI İNŞAAT VE TAAHHÜT A.Ş. – YAPI MERKEZI İNŞAAT VE SANAYI A.Ş. – OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. – – (Turcia)
  8. ASOCIEREA MAPA INSAAT VE TICARET A.S. – CENGIZ INSAAT SANAYI VE TICARET A.S. (Turcia)
  9. ASOCIEREA TEKFEN INSAAT VE TICARET A.S. – DOGUS INSAAT VE TICARET A.S. (Turcia)
  10. CHINA STATE CONSTRUCTION ENGINEERING CORPORATION LTD. (China)
  11. ASOCIEREA REC ULUSLARARASI İNŞAAT YATIRIM SANAYİ VE TİCARET ANONİM ŞİRKETİ – ONUR TAAHHUT TAŞIMACILIK INŞAAT TICARET VE SANAYI A.Ş. (Turcia)
  12. ASOCIEREA SINOHYDRO CORPORATION LIMITED – POWER CONSTRUCTION CORPORATION OF CHINA LTD – POWERCHINA ROADBRIDGE GROUP CO. LTD – OZGUN INSAAT TAAHHUT SANAYI VE TICARET LIMITED SIRKETI (China – Turcia).

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. E bine să avem incompetență în România.
    În caz de război, se poate întoarce în favoarea noastră.

    Dacă ne invadează rușii, România e cea mai sigura zona pentru că e misiune imposibilă să ajungă cineva aici
    Autostrazi, sosele nu sunt iar mai nou vand si calea ferata facuta pe timpul lui Carol!

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.