Contractul pentru realizarea Studiului de Fezabilitate semnat încă din 2020 pentru Drumul Expres Tișița – Vama Albița a fost deblocat după o suspendare de 9 luni, a anunțat miercuri secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionel Scrioșteanu.
Contractul pentru Studiul de Fezabilitate a fost semnat cu asocierea de proiectanți Search-Egis pentru 11 milioane lei, lungimea estimată a șoselei de mare viteză fiind de 160 de kilometri. Ulterior, în noiembrie 2021, Ministerul Transporturilor a arătat că analizele nu justifică realizarea unui Drum Expres între DN 2, Autostrada Moldovei și Vama Albița, pentru ca în martie 2022 contractul să fie suspendat. Pe 22 noiembrie, CNAIR a propus suplimentarea contractului conform OUG 64/2022.
Secretarul de stat a fost prezent la inaugurarea Centurii Tecuci, iar după deschiderea circulației a făcut și anunțul deblocării contractului pentru Drumul Expres Tișița – Albița. „Am anunțat și ridicarea suspendării contractului pentru proiectarea Drumului Expres Tișița – Albița și sper ca asocierea de consultanți să urgenteze realizarea studiului de fezabilitate, astfel încât până în anul 2025 să putem demara procedurile de licitație pentru execuția lucrărilor”, a spus Ionel Scrioșteanu.
Podul peste Prut de la Albița urmează să fie demolat și reconstruit la 4 benzi (detalii aici).
Drumul Expres Tișița – Albița va porni din Autostrada Moldovei, lotul 1 Focșani – Bacău, unde constructorul român UMB este așteptat să înceapă lucrările la primăvară.