Drum Expres Oradea-Arad : CNAIR a deblocat licitația și pentru lotul 3 Zerind-Arad, iar ofertele se depun pe 14 iunie/Licitația pentru lotul 2 rămâne suspendată

Drum Expres Oradea Borș 2

CNAIR a deblocat și licitația pentru lotul 3 al Drumului Expres Oradea-Arad, iar ofertele se depun pe 14 iunie. Lotul 3 Zerind-Oradea (47 km.) este cel mai lung lot de drum de mare viteză licitat în România, însă CNAIR a prevăzut un termen de execuție de doar 2 ani. Licitația a fost suspendată după ce constructorii au depus 186 de solicitări de clarificare, cele mai multe vizând lipsa documentației complete, neclarități privind finanțarea, gropile de împrumut, accesul în șantier și penalizările de întârziere, conform datelor pe care le-a consultat Economedia.

Pentru Lotul 1, Oradea-Salonta (38 km.) CNAIR a deblocat licitația în urmă cu o săptămână, iar termenul pentru depunerea ofertelor a fost stabilit pentru 12 iunie 2024, după cum Economedia a anunțat aici. Potrivit Caietului de Sarcini, lotul 3 are o lungime de 47 km. între Zerind (jud. Arad), ocolește municipiul Arad pe partea de nord -vest și intersectează DN 7 la conexiunea cu A 11. Pe traseu vor fi construite 29 de poduri și pasaje, iar cel mai lung este pasajul de 591 metri peste Magistrala 200 București-Curtici.

Licitația pentru execuția lotului 3 al Drumului Expres Oradea-Arad a fost publicată pe 23 februarie în SEAP cu o valoare cuprinsă între 3,5 și 4 miliarde lei.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

– Lotul 1 (33,7 km), la care se adaugă drumul de legatură dintre DN 79 și Salonta (5,3 km).

– Lotul 2 (39,7 km), la care se adaugă drumul de legatură până la granița cu Ungaria (10 km)

– Lotul 3 (47,07 km), la care se adaugă drumul de legatură cu zona industrială Arad Vest (2,9 km).

Constructorii au depus 186 de solicitări de clarificare

Constructorii au cerut clarificări despre finanțarea europeană, carierele/gropile de împrumut, au solicitat extinderea termenelor pentru depunerea ofertelor cu perioade cuprinse între 3  săptămâni și două luni, dar au cerut CNAIR să pună la dispoziție documente clare și complete pentru a întocmi ofertele tehnice și financiare :

Întrebare : Vă solicităm, în mod respectuos, formularea unui răspuns la prezenta, prin intermediul căreia să precizați:
1. care este sursa de finanțare pentru proiectul menționat;
2. în măsura în care proiectul menționat este finanțat din fonduri ale Uniunii Europene, vă rugăm să precizați dacă există și alte instituții ale UE/alte instituții/fondurile care finanțează în mod direct proiectul

Răspuns CNAIR : 

Prezentul Contract este finantabil prin Programul Transport 2021-2027, asa cum este mentionat in cadrul Instructiunilor catre Ofertanti, sectiunea II.2.13.
Orice Program de finantare presupune si o cota de cofinantare sustinuta prin Bugetul de Stat. “Conditia 1: Prezenta procedura de achizitie publica este initiata sub incidenta urmatoarei conditii: Incheierea contractului de achizitie publica este conditionata de obtinerea/ aprobarea finantarii lucrarilor din fonduri de la bugetul de stat si/ sau fonduri europene nerambursabile, semnarea contractului fiind posibila doar in situatia in care se respecta dispozitiile referitoare la angajarea cheltuielilor din bugetele care intra sub incidenta legislatiei privind finantele publice. In cazul în care, indiferent de motive, obtinerea /aprobarea finantarii lucrarilor din fonduri de la bugetul de stat si/ sau fonduri europene nerambursabile nu se realizeaza, Autoritatea Contractanta va aplica prevederile
art. 212 alin (1) lit. c) teza a II-a din Legea 98/2016, fiind imposibilă încheierea contractului de achiziţie publică. Autoritatea Contractanta estimeaza ca va obtine finantarea necesara semnarii contractului in primul semestru al anului 2024. Conditia 2: Autoritatea Contractantă nu va semna contractul de lucrari decât în situaţia în care devizul general si/sau indicatorii tehnico-economici ai acestui obiectiv de investiţievor fi actualizati /revizuiti. Autoritatea Contractanta estimeaza ca va actualiza/revizui devizul general si/sau indicatorii tehnico-economici in cursul primului semestru al anului 2024.”

Solicitare Constructor acces șantier : 

Solicitam modificarea sub-clauzei 9.1 – Termene si sectoare pentru punerea la dispozitie a Santierului, din cadrul Conditiilor Speciale, in sensul de a preciza ca Beneficiarul va pune la dispozitia Antreprenorului accesul pe santier cel mai tarziu la data de incepere. In contextul in care accesul pe santier se preda dupa data de incepere inseamna ca Antreprenorul nu va putea beneficia de termenul de executie contractual, ci va avea un termen mai scurt de executie cu numarul de zile scurs de la data de incepere si pana la data permiterii accesului pe santier, fapt ce nu poate fi primit

Răspuns CNAIR

Beneficiarul va actiona in mod diligent pentru a asigura Antreprenorului accesul pe Santier, in totalitate, cu respectarea termenelor contractuale. In ceea ce priveste situatia mentionata de dumneavoastra va informam ca, in implementarea contractului si numai in conditiile in care aceasta situatie va aparea, Autoritatea Contractanta va analiza aceasta situatie tinand cont de cauza care ar putea-o genera, iar in functie de aceasta cauza situatia se va trata conform prevederilor contractuale si a Documentatiei de Atribuire. In implementarea Contractului se vor respecta prevederile Contractuale, ale HG nr. 1/2018, precum si cele in domeniul achizitiilor publice cu incidenta in fiecare speta. De asemenea, in implementarea contractului, pot aparea situatii pe care nici Autoritatea Contractanta sibnici operatorii economici nu le pot anticipa la momentul ofertarii. In functie de fiecare situatie, si daca este cazul, Autoritatea Contractanta va aplica in mod corespunzator prevederile Clauzei 37 [Modificari] din Conditiile Generale de Contract, procedura de Modificare stabilita in cadrul Contractului de Lucrari, precum si prevederile legale in vigoare in materia achizitiilor publice

Solicitare Constructor 

In cadrul documentatiei de atribuire am identificat lipsa planselor de detaliu, cum ar fi, dar fara a se limita la, plansele de detaliu pentru armarea elevatiilor culeelor, cofrarea radierelor si elevatiilor culeelor pentru pasajul 42a de la km 0+745 bretea 5 de la nod 5. Pentru a putea elabora o oferta tehnica si financiara cat mai corecta va solicitam sa le puneti la dispozitia posibililor ofertanti.

Răspuns CNAIR

,,Autoritatea Contractanta pune la dispozitia operatorilor economici plansele de detaliu pentru armarea elevatiilor culeelor, cofrarea radierelor si elevatiilor culeelor pentru pasajul 42a de la km 0+745 bretea 5 de la nod 5. In acest sens, a se vedea Anexa nr. 1 la prezenta Clarificare – Poduri Lot 3.”

 

 

 

 

 

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. in sfarsit
    sa speram ca se deblocheaza si lotul 2 cat mai curand
    si ca firmele fantoma selina a guno.iului nu participa la licitatie

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.