CNAIR a deblocat licitația pentru execuția primului lot al Drumului Expres Oradea-Arad, iar ofertele pot fi depuse până pe 12 iunie, conform datelor pe care le-a consultat Economedia. Pe de altă parte, loturile 2 și 3 rămân suspendate până la finalizarea răspunsurilor CNAIR la solicitările de clarificare pe care le-au depus constructorii interesați.
Licitația pentru Lotul 1 Oradea -Salonta (38 km.) a fost suspendată după contestația Strabag câștigată la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC).
Drumul Expres Oradea – Arad are trei loturi, iar durata de realizare este de 24 de luni. Chiar dacă vor fi la câmpie, lotul 3 de 47 de kilometri va fi cel mai lung din România:
– Lotul 1 (33,7 km), la care se adaugă drumul de legatură dintre DN 79 și Salonta (5,3 km).
– Lotul 2 (39,7 km), la care se adaugă drumul de legatură până la granița cu Ungaria (10 km)
– Lotul 3 (47,07 km), la care se adaugă drumul de legatură cu zona industrială Arad Vest (2,9 km).
Pe lotul 1 Oradea – Salonta sunt proiectate 32 de poduri și pasaje cel mai lung fiind pasajul de la km. 4 peste linia de tren Timișoara – Oradea, pasaj cu o lungime de 727 metri. Un alt pasaj cu o lungime semnificativă, 449 metri este la km. 0, Pasajul Meșteșugarilor.
Expres are o lungime totală de 120 km, cu punct de trecere a frontierei nou între România și Ungaria la Salonta (jud. Bihor), iar în ultimele luni a avut un parcurs fulger, una dintre explicații fiind componenta strategică a Drumului Expres pe traseul Marea Baltică, Marea Neagră, Marea Egee, cel mai scurt traseu din nordul în sudul Europei și continuarea cu viitoarea Autostradă Timișoara – Moravița – Belgrad (legătura cu Serbia).
Harta Traseu Lot 1 (Sursa API) :
Finanțarea Drumului Expres Oradea-Arad este asigurată prin Programul Transport 2021-2027 (cotă de finanțare 40 % UE și restul de la Bugetul de Stat)