Primele autobuze electrice în București: BMC va livra toate cele 100 de autobuze electrice până la sfârșitul anului, promite șeful STB / Solaris aduce primul troleibuz nou în decembrie

autobuze-electrice-Craiova-BMC-Trucks-Sursa-foto

Producătorul BMC (Turcia) va livra toate cele 100 de autobuze electrice pentru București până la sfârșitul anului, a anunțat directorul general STB Adrian Criț. Primăria Capitalei a cumpărat cu aproximativ 300 de milioane de lei (fonduri europene) 100 de autobuze electrice și stațiile de încărcare, producătorul componentelor fiind din China, a explicat sâmbătă, într-un interviu la Digi24, șeful STB. Tot în decembrie vor începe livrările și pentru troleibuzele de la Solaris, în martie 2024 urmând să fie livrate toate cele 100 de unități cumpărate. Compania BMC are o facilitate de producție la Ciorogârla (Ilfov), dar autobuzele vor fi asamblate în China și aduse în România cu vaporul (detalii aici).

„Săptămâna trecută s-a semnat un contract pentru furnizarea a 100 de autobuze electrice ce vor fi aduse până în luna decembrie. Există un contract semnat pentru furnizarea a 100 de troleibuze cu termen de livrare până în luna martie 2024 primul vehicul urmând să fie livrat în decembrie 2023, conform contractului de furnizare”, a transmis, șeful STB Adrian Criț.

A patra licitație pentru 100 de autobuze electrice (contract finanțat prin POR) a fost lansată în urmă cu un an, în iunie 2022, iar în iulie PMB a primit șase oferte: șase oferte de la BMC (facilitate de producție în România/acționariat Turcia), Karsan și Otokar (Turcia), New Kopel (Israel), Mercedes – Evobus (România – Germania) și Solaris (Polonia).

„Primăria Municipiului București a relansat în SEAP licitația pentru achiziționarea a 100 de autobuze electrice și a infrastructurii de încărcare necesară acestora, pentru modernizarea transportului public în comun din Capitală. Valoarea totală estimată pentru achiziționarea celor 100 de autobuze electrice este de 304.670.300 lei fără TVA, iar finanțarea este asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Operațional Regional (POR) 2014-2020. Termenul limită pentru depunerea ofertelor este data de 18 iulie 2022 (n. r 28 iulie). Conform caietului de sarcini, în primul an de la semnarea contractului, vor fi livrate 34 de autobuze, restul de 66 urmând să fie livrate anul următor.  Noile autobuze electrice vor fi din gama de 12m lungime și vor avea autonomie de minim 200 km între două încărcări succesive, tracțiune complet electrică, realizată autonom cu Sistem Reîncărcabil de Stocare e Energiei Electrice (SRSEE), baterii de acumulatori, podea complet coborâtă pe toată lungimea vehiculului, trei uși duble și aer condiționat”, a transmis în iunie 2022 PMB.

Două treimi din cele 1.530 de autobuze STB au durata normală de funcţionare depăşită şi poluează masiv

Primăria Capitalei mai arată că, din cele 1.530 de autobuze din parcul STB, două treimi au durata normală de funcţionare depăşită şi normele de poluare E3 şi E4 (500 autobuze Euro 3 au 15 ani vechime respectiv 500 de autobuze E4 cu 12 ani). Alte 400 de unităţi achiziţionate în 2018 sunt Euro 6 (diesel) iar cele mai „moderne” sunt autobuzele hibrid, 130 de unităţi, tot E6.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Autobuze electrice chinezești luate pe filieră turcească, declarate ca fiind făcute în România. Cât trece până iau foc, să vedem. Mai ales că timpul de livrare e scurt…100 autobuze electrice în 3-4 luni…dubios. Dar deh, se pierdea finanțarea. Și trebuia adus ceva acolo, un coteț electric.
    Troleibuzele noi, păi aici doar Solaris putea fi, e singurul producător. Și dacă ne uităm că în România toate troleibuzele sunt Solaris, e clar că e monopol. Licitație cu doar 1 participant… și în lume, tot Solaris este. Mai sunt și alții, dar prea scumpi. Așa că bune Solaris.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.