Cele 100 de autobuze electrice pe care le va cumpăra Primăria Capitalei de la producătorul turc BMC (facilitate de producție la Ciorogârla) vor fi fabricate în China și aduse cu vaporul în România, în timp record, a precizat pentru publicația Spotmedia directorul executiv BMC, Silvia Colacea. Livrările ar putea începe chiar până la sfârșitul anului, potrivit BMC. Ulterior, producția de autobuze electrice ar putea începe și la Ciorogârla, în parteneriat cu compania chineză ZTE Smart Auto.
Conform caietului de sarcini, în primul an de la semnarea contractului, vor fi livrate 34 de autobuze, restul de 66 urmând să fie livrate anul următor. Noile autobuze electrice vor fi din gama de 12m lungime și vor avea autonomie de minim 200 km între două încărcări succesive, tracțiune complet electrică, realizată autonom cu Sistem Reîncărcabil de Stocare e Energiei Electrice (SRSEE), baterii de acumulatori, podea complet coborâtă pe toată lungimea vehiculului, trei uși duble și aer condiționat. Anunțul de atribuire a fost publicat în SEAP pe 25 iunie, după cum Economedia a scris aici.
A patra licitație pentru 100 de autobuze electrice (contract finanțat prin POR) a fost lansată în urmă cu un an, în iunie 2022, iar în iulie PMB a primit șase oferte: șase oferte de la BMC (facilitate de producție în România/acționariat Turcia), Karsan și Otokar (Turcia), New Kopel (Israel), Mercedes-Evobus (România-Germania) și Solaris (Polonia). „Primăria Municipiului București a relansat în SEAP licitația pentru achiziționarea a 100 de autobuze electrice și a infrastructurii de încărcare necesară acestora, pentru modernizarea transportului public în comun din Capitală. Valoarea totală estimată pentru achiziționarea celor 100 de autobuze electrice este de 304.670.300 lei fără TVA, iar finanțarea este asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Operațional Regional (POR) 2014-2020. Termenul limită pentru depunerea ofertelor este data de 18 iulie 2022 (n. r 28 iulie). Conform caietului de sarcini, în primul an de la semnarea contractului, vor fi livrate 34 de autobuze, restul de 66 urmând să fie livrate anul următor. Noile autobuze electrice vor fi din gama de 12m lungime și vor avea autonomie de minim 200 km între două încărcări succesive, tracțiune complet electrică, realizată autonom cu Sistem Reîncărcabil de Stocare e Energiei Electrice (SRSEE), baterii de acumulatori, podea complet coborâtă pe toată lungimea vehiculului, trei uși duble și aer condiționat”, a transmis în iunie 2022 PMB.
Două treimi din cele 1.530 de autobuze STB au durata normală de funcţionare depăşită şi poluează masiv
Primăria Capitalei mai arată că, din cele 1.530 de autobuze din parcul STB, două treimi au durata normală de funcţionare depăşită şi normele de poluare E3 şi E4 (500 autobuze Euro 3 au 15 ani vechime respectiv 500 de autobuze E4 cu 12 ani). Alte 400 de unităţi achiziţionate în 2018 sunt Euro 6 (diesel) iar cele mai „moderne” sunt autobuzele hibrid, 130 de unităţi, tot E6.