București: Cele 100 de autobuze electrice pe care le cumpără Primăria de la BMC vor fi fabricate în China și aduse cu vaporul în timp record (Spot Media)

autobuze-electrice-Craiova-BMC-Trucks-Sursa-foto

Cele 100 de autobuze electrice pe care le va cumpăra Primăria Capitalei de la producătorul turc BMC (facilitate de producție la Ciorogârla) vor fi fabricate în China și aduse cu vaporul în România, în timp record, a precizat pentru publicația Spotmedia directorul executiv BMC, Silvia Colacea. Livrările ar putea începe chiar până la sfârșitul anului, potrivit BMC. Ulterior, producția de autobuze electrice ar putea începe și la Ciorogârla, în parteneriat cu compania chineză ZTE Smart Auto.

Conform caietului de sarcini, în primul an de la semnarea contractului, vor fi livrate 34 de autobuze, restul de 66 urmând să fie livrate anul următor. Noile autobuze electrice vor fi din gama de 12m lungime și vor avea autonomie de minim 200 km între două încărcări succesive, tracțiune complet electrică, realizată autonom cu Sistem Reîncărcabil de Stocare e Energiei Electrice (SRSEE), baterii de acumulatori, podea complet coborâtă pe toată lungimea vehiculului, trei uși duble și aer condiționat. Anunțul de atribuire a fost publicat în SEAP pe 25 iunie, după cum Economedia a scris aici.

A patra licitație pentru 100 de autobuze electrice (contract finanțat prin POR) a fost lansată în urmă cu un an, în iunie 2022, iar în iulie PMB a primit șase oferte: șase oferte de la BMC (facilitate de producție în România/acționariat Turcia), Karsan și Otokar (Turcia), New Kopel (Israel), Mercedes-Evobus (România-Germania) și Solaris (Polonia). „Primăria Municipiului București a relansat în SEAP licitația pentru achiziționarea a 100 de autobuze electrice și a infrastructurii de încărcare necesară acestora, pentru modernizarea transportului public în comun din Capitală. Valoarea totală estimată pentru achiziționarea celor 100 de autobuze electrice este de 304.670.300 lei fără TVA, iar finanțarea este asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Operațional Regional (POR) 2014-2020. Termenul limită pentru depunerea ofertelor este data de 18 iulie 2022 (n. r 28 iulie). Conform caietului de sarcini, în primul an de la semnarea contractului, vor fi livrate 34 de autobuze, restul de 66 urmând să fie livrate anul următor.  Noile autobuze electrice vor fi din gama de 12m lungime și vor avea autonomie de minim 200 km între două încărcări succesive, tracțiune complet electrică, realizată autonom cu Sistem Reîncărcabil de Stocare e Energiei Electrice (SRSEE), baterii de acumulatori, podea complet coborâtă pe toată lungimea vehiculului, trei uși duble și aer condiționat”, a transmis în iunie 2022 PMB.

Două treimi din cele 1.530 de autobuze STB au durata normală de funcţionare depăşită şi poluează masiv

Primăria Capitalei mai arată că, din cele 1.530 de autobuze din parcul STB, două treimi au durata normală de funcţionare depăşită şi normele de poluare E3 şi E4 (500 autobuze Euro 3 au 15 ani vechime respectiv 500 de autobuze E4 cu 12 ani). Alte 400 de unităţi achiziţionate în 2018 sunt Euro 6 (diesel) iar cele mai „moderne” sunt autobuzele hibrid, 130 de unităţi, tot E6.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Pariu ca intr-un an vor fi trase pe dreapta? Masinile electrice chinezesti ard mai repede decat o carpa inmuiata in benzina.

  2. Nicușor Dan vrea să ne ardă. Firea să ne gazeze, Nicușor să ne ardă. Au participat atâția producători, Mercedes, Solaris, până și Otokar (de n ori mai bune ca petardele astea). Nu, Firea cu turcii, Nicușor cu chinezii via turci. Măcar Firea la sfârșit s-a dat pe brazdă și a luat Mercedes. Dacă era Băsescu, direct Mercedes electric lua…

  3. Văi de capul nostru de papuași sodomizați de gorilele corupte ce ne conduc. Sunt mii de clipuri despre aberația tehnică pericol public numită autobuz electric. Nu e necesară fiindcă în orașe ai trasee fixe, nu e ca la mașina mică. Deci poți folosi troleele de 3 ori mai ieftine la achiziție și de 10 ori la întreținere. Cu bateria imensă uzura pneurilor și asfaltului e catastrofală pentru săracii Europei, iar daca o baterie de telefon are nevoie de 3-4 kg de apa că s-o stingi și arde 15min, una de mașină mică arde 2 zile și are nevoie de 2-3 cisterne pline de pompieri, una de autobuz arde 2 săptămâni și necesită 10+15 cisterne pline.

    • Aia nu, aia nu. aia arde, aia țopăie. Nimic nu convine
      . Saraci, dar cu pretenții.

    • Costurile de exploatare și de întreținere pentru un troleibuz sunt mai mari decât pentru un autobuz electric. Aici intră rețea de contact prin tot orașul, alimentare continuă cu curent continuu, costuri mari cu substațiile de tracțiune, costuri mari cu forța de muncă, mentenanță scumpă a sistemului. Autobuzul electric are nevoie de curent doar când încarcă, pe când rețeaua de troleibuz are nevoie mereu. În plus, la o pană de curent troleibuzele nu mai pot circula.

      • Si reteaua electrica de la care incarci autobuzul sau masna electrica, este pusa sub tensiune non-stop. Dar ea consuma efectiv doar cand un consumator are nevoie. Contorul nu se invarteste daca nu ai nimic in priza. Asa e si la troleibuze.

      • statiile de incarcare, pt autobuze electrice, necesita si ele mentenanta si personal calificat. Bateriile autobuzelor sunt foarte scumpe si trebuie inlocuite periodic, ceea ce nu este cazul la troleibuze.

  4. dacă modernizează Bucurestiul liniile de tramvai și de troleibuz, cu. își mai iau șpagă guzganii căcănii din politicacaoa de Dâmbovița?
    Fiți și voi mai rezonabili, dragilor, că amantele costă mult. Mai ales, ca să se uite la buboșii ăștia…

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.