Pasajul suprateran de la Doamna Ghica va fi deschis circulației pe 1 septembrie (2023), dar ar putea fi „spart” peste 2-3 ani pentru montarea liniei de tramvai care va merge spre Pipera, a anunțat miercuri primarul general Nicușor Dan. La șantierul deschis încă din 2019 și întârziat peste doi ani, montarea tablierului metalic se va finaliza pe 1 martie, iar întregul pasaj la sfârșitul verii, a precizat Nicușor Dan, deși marți Primăria Generală anunța că lucrările vor fi accelerate pentru a se încheia înainte de termenul din contract, vara 2023 (detalii aici).
Dacă pentru bulevardul Prelungirea Ghencea, în sectorul 6, montarea liniei de tramvai nu ridică probleme pentru că există suficient spațiu pentru cele două șine, pentru Pasajul de la Doamna Ghica singura soluție pentru asigurarea transportului în comun cu tramvaiul este montarea șinelor de-abia după 2-3 ani, atunci când va fi gata și studiul de fezabilitate pentru traseele Berceni – Pipera.
Nicușor Dan a acuzat fosta administrație a Capitalei că a început un proiect tehnic greșit și fără să-i asigure finanțare și a spus că eventuala montare a liniei se va face sub trafic, deci pe pasaj se va circula pe o singură bandă/sens.
„La Prelungirea Ghencea e mai simplu, chiar dacă nu s-a făcut în momentul de față, există spațiu între cele două benzi pe fiecare parte pentru linie de tramvai, deci acolo e simplu. Pe Doamna Ghica, așa a fost făcut proiectul, fără linie de tramvai, a fost dorința de a-l realiza înainte să se facă linia de tramvai pe tot inelul median, însă structura (n.r tablierului) a fost calculată pentru a permite trecerea tramvaiului. Noi am dat Hotărâre de Consiliu General pentru ca Primăria Sectorului 2 să realizeze Studiul de Fezabilitate pentru linia de tramvai dintre Pipera și Pantelimon, iar noi am atribuit deja contractul pentru Studiul de Fezabilitate între Pantelimon și Luică (Berceni). Cândva, în curcul acestui an vom avea un Studiu de Fezabilitate pentru întreg inelul din Nord până în Sud. Când se va începe proiectarea pentru această linie de tramvai, pe Podul de la Doamna Ghica, prima bandă (n.r banda a II) va fi pentru linie de tramvai și vom decide atunci dacă vor trece sau nu și mașinile pe linie…așa este proiectul”, a explicat Nicușor Dan.
Consiliul General al Municipiului București a aprobat la sfârșitul lunii octombrie 2022 o hotărâre prin care Primăria Sectorului 2 plătește Studiul de Fezabilitate pentru o linie nouă de tramvai între cartierele Pantelimon și Pipera, un „metrou ușor” după modelul liniei tramvaiului 41, a anunțat primarul Sectorului 2, Radu Mihaiu.
Totodată, pentru linia de tramvai Berceni – Pantelimon (bulev. Chișinău – Delfinului), Primăria Generală a atribuit contractul pentru studiul de fezabilitate proiectantului Metroul SA.