Compania de Drumuri a venit joi cu precizări referitoare la suspendarea taxei de pod de la Fetești după ce miercuri ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a anunțat posibilitatea suspendării taxei pe durata lucrărilor de reparații.
CNAIR atenționează că, până la decizia de suspendare care trebuie să urmeze anumiți pași – ordin de ministru, hotărâre a CNAIR și anunțul oficial pentru aplicarea efectivă a suspendării – peajul rămâne obligatoriu, iar șoferii riscă amendă.
„Referitor la suspendarea achitării taxei de pod de la Fetești, CNAIR face următoarele precizări: În prezent taxa de pod la Fetești este obligatorie, având în vedere faptul că pentru suspendarea achitării acesteia sunt necesare anumite demersuri juridice. Astfel, până la suspendarea efectivă a taxei de trecere a podurilor dunărene, cei care le tranzitează trebuie să achite această taxă, în caz contrar fiind emis PVC (Proces Verbal de contraventie). CNAIR va comunica public momentul și perioada în care achitarea taxei de pod de la Fetești va fi suspendată”, arată un comunicat CNAIR.
Suspendarea taxei de pod se poate face în câteva zile prin Ordin de Ministru și apoi decizia CNAIR. Peajul pornește de la 13 lei/trecere la autoturisme și 91 de lei la camioane. Ultima suspendare a taxei de pod de la Fetești a fost în 2014 (mandatul Ioan Rus), dar înainte de introducerea tarifului electronic (2015).
La Podul peste Brațul Borcea (Fetești) este închis pentru lucrări sensul Constanța – București, șoferii fiind deviați pe Calea I spre Litoral unde se circulă pe o singură bandă pentru fiecare sens. Luni, 1 mai, la întoarcerea din minivacanță s-au format cozi pe 10-15 kilometri, iar peste două săptămâni uremează minivacanța de 1 Iunie Ziua Copilului și 5 Iunie Rusalii (bugetarii au punte).
În primăvara anului 2022, Maristar a spart placa de beton a podului Borcea (Calea I) și a identificat probleme mai mari la structură, cauza fiind hidroizolația necorespunzătoare, explica Ministrul Sorin Grindeanu: „În momentul când au decopertat (n.r Maristar) s-au găsit probleme de structură mai grave decât se așteptau. Se lucrează, când au decopertat și au văzut structura și-au dat seama că e nevoie de lucrări mai ample decât erau planificate inițial. „Se lucrează intens la podul peste brațul Borcea. Gradul de degradare a podului peste brațul Borcea de la A2, calea II, presupune lucrări de refacere integrală a aproximativ 650 mp. din dala de beton dintre grinzile principale. Se lucrează la armarea suplimentară a dalei de susținere a căii care a fost demolată în vederea turnării betonului. Secțiunile de dală unde se intervine sunt răspândite pe suprafața viaductului de acces pe 320 metri. Dificultatea acestei lucrări de refacere constă în răspândirea punctelor de lucru pe suprafața viaductului de acces cât și respectarea timpilor tehnologici necesari”, a transmis și CNAIR.
Contractele de 130 de milioane lei (fonduri europene) pentru reparațiile capitale la cele două poduri de pe Autostrada Soarelui au fost semnate cu Maristar 2021, iar lucrările au început în primăvara 2021 având termen de finalizare de 24 de luni (exceptând sezonul estival 15 iunie-15 septembrie). Maristar este constructorul care lucrează și la noul pod de pe DN 73 Pitești – Brașov și va face lucrări pentru securizarea versanților pe Transfăgărășan.