Cel mai vechi pod rutier din România: Maristar începe construirea unui pod nou pe DN 73 Pitești – Brașov / Podul de lângă Rucăr este în circulație din 1886

DN 73 Captură Google

Podul de lângă Rucăr, pe DN 73 Pitești – Brașov, cel mai vechi pod construit pe un Drum Național din România (1886) urmează să fie dezafectat și scos din circulație. În locul acestuia CNAIR va ridica un pod nou peste Dâmbovița care include și un traseu modificat pentru DN 73, șoseaua care trece pe la castelul Bran, cel mai vizitat obiectiv turistic din România.

Ministerul Transporturilor a emis, luni, Autorizația de Construire pentru noul pod de la Dâmbovicioara pe DN 73 Pitești – Brașov, durata lucrărilor fiind de 10 luni. Contractul pentru proiectarea și execuția unui pod nou pe DN 73 lângă Rucăr a fost semnat în 2021 cu firma românească Maristar pentru 32 de milioane lei. Noul pod metalic cu o lungime de 170 de metri va permite reluarea circulației camioanelor pe ruta directă Pitești – Brașov, acum traficul greu fiind interzis din cauza podului construit în urmă cu 136 de ani care nu mai rezistă unui tonaj superior. Ridicarea restricției pentru camioane de pe DN 73 înseamnă că transportatorii vor avea și o rută ocolitoare pentru interdicția pe care Ministerul Transporturilor o propune pe Valea Oltului, despre care Economedia a scris aici.

„Amplasamentul lucrărilor este situat pe DN 73 (E574), zona km. 78, peste râul Dâmbovița, pe teritoriul administrativ al comunei Dâmbovicioara, județul Argeș. Obiectivul de investiții face parte din rețeaua TEN-T. Se autorizează : lucrări de artă, pod peste râul Dâmbovița pe DN 73. Valoarea lucrărilor autorizate 32.320.031 Lei. Durata de execuție a lucrărilor este de 10 luni”, arată Autorizația de Construire.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Podul de zidărie de la Dâmbovicioara/Rucăr este încadrat din 2010 în categoria monumentelor istorice , cunoscut ca „Podul lui Brâncoveanu” (o expertiză tehnică indicând anul construcției 1711 și nu 1886 conform datelor CNAIR).

Date tehnice:

  • Podul nou dimensionat la EuroCod va avea o lungime totală de 170 m și va fi de tip arc metalic, cu calea sus.
  • Rampele de acces din pamânt armat cu o înălțime de maxim 10 m și o lungime de 593 m.
  • Subtraversare a rampei Pitești printr-un pasaj de beton armat cu lungimea de 15 m și lățimea de 5 m, pentru accesul la proprietăți pe un drum local.
  • Amenajarea a două intersecții la DN73 pentru accesul spre centrul localității Podul Dâmboviței.

Podul existent de pe DN73 la km 78+519 „Podul Dâmboviței” este un pod din zidărie din moloane de piatră a cărui construcție s-a finalizat în anul 1886 și a fost declarat monument istoric conform listei monumentelor istorice aprobată prin ordinul ministrului Culturii și Cultelor nr. 2361/2010. De asemenea, lucrările executate vor conduce la eliminarea restricțiilor de tonaj și de gabarit de pe DN 73, astfel redeschizându-se legătura dinte Pitești și Brașov pentru traficul greu, arăta CNAIR în 2021.

DN 73 Pitești – Brașov este în mare parte modernizat pe tronsoanele Pitești – Câmpulung, respectiv Fundata – Brașov, însă cea mai dificilă secțiune, în zona de munte, a rămas fără constructor după rezilierea contractului în 2021, după aproape 10 ani de la debutul proiectului.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: