Autostrada Moldovei A7: Grindeanu promite circulație integrală pe autostradă de la București la Pașcani la finalul anului viitor / Loturile 1, 2 și 4 dintre Buzău Focșani, fără Podul de la Buzău, se deschid în jurul datei de 1 noiembrie

Autostrada Moldovei A7 Bacău Pașcani L 1-3 mai 2024

Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a promis că șoferii vor putea circula integral pe autostradă de la București la Pașcani, pe Autostrada Moldovei A7, la finalului anului viitor. Șansele reale pentru o deschidere integrală sunt însă mici, ținând cont că UMB, care construiește 10 loturi din cele 13 ale A7 până la Pașcani, va trebui să înceapă și lucrările pe lotul Leghin – Tg Neamț de pe Autostrada Unirii A8, finanțat din PNRR, care are șanse să nu se încadreze în termenul limită pentru a primi banii europeni, dar și lucrările pe lotul Margina – Holdea de pe Autostrada A1, singurul lot lipsă pentru o circulație completă pe autostradă de la Sibiu până la Nădlac. Ministrul Sorin Grindeanu a derulat o vizită pe șantiere împreună cu premierul Marcel Ciolacu.

Grindeanu a transmis că toate cele 4 loturi dintre Buzău și Focșani sunt la peste 90% stadiu de execuție. Astfel, în jurul datei de 1 noiembrie vor fi date în circulație, pe secțiunea Buzău – Focșani, Lotul 1 fără podul de la Buzău, Lotul 2 și Lotul 4. Totodată, Lotul 3 va fi dat în circulație o lună mai târziu, deci în jurul datei de 1 decembrie. „Între Buzău și Focșani, la începutul lunii decembrie, se va circula pe toate cele 4 loturi”, a precizat el.

Între Ploiești și Buzău, două dintre loturi sunt la 90% stadiu fizic și au termen de finalizare în acest an, astfel că perioada da inaugurare va fi similară cu loturile de pe Buzău – Focșani.

Loturile dintre Focșani și Bacău au stadiu fizic de circa 40%, iar cele dintre Bacău și Pașcani au ajuns la peste 50%.

„La sfârșitul anului viitor se va circula de la București până la Pașcani pe autostradă și nu am niciun fel de emoții că acest lucru se va întâmpla”, a subliniat Grindeanu.

Referitorul la Lotul 3 Ploiești – Buzău, aflat la un stadiu fizic de execuție de 15-20%, Grindeanu a spus că a existat o întârziere de un an la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC).

„Este spre 20% (stadiu, n.r.), dar nici nu putea să fie altcumva. Așa cum bine știți, am dat câștigătorul în urmă cu 2 ani, când s-au dat și toate celelalte loturi. 13 loturi sunt de la Ploiești la Pașcani, 12 loturi au fost adjudecate. Al 13-lea, un an de zile cei de la CNSC nu au validat soluția dată de către CNAIR. Și după un an de zile au dat aceeași soluție pe care am dat-o noi în 2022, deci s-a pierdut efectiv un an din cauza acelor domni și doamne de la CNSC, dând aceeași soluție pe care CNAIR a dat-o în 2022. Dacă nu ar fi făcut aceste flick-flack-uri, ar fi fost drum continuu de aici de la Focșani până la Ploiești la sfârșitul anului. CNSC a considerat și nu răspunde în fața nimănui că ei sunt o instituție dincolo de oricine să amâne timp de un an, pe banii europeni, pe nervii românilor, nu îi interesează. În această perioadă s-a început se lucrează din câte știu sunt undeva între 15 și 20%”, a declarat ministrul Transporturilor.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: