Cluj-Napoca, nod feroviar în Ardeal: CFR Infrastructură a semnat contractul pentru proiectul tehnic necesar modernizării liniei de tren Coșlariu – Cluj-Napoca / Reabilitarea căii ferate cu o lungime de 99 km se va face pentru viteza maximă de 160 km/h

CFR SA modernizare CF Sursa CFR Infrastructură

CFR Infrastructură a semnat contractul pentru Studiul de Fezabilitate și Proiect Tehnic necesare modernizării liniei Coșlariu – Cluj-Napoca, practic legătura Clujului cu Magistrala Brașov – Sighișoara – Curtici care face parte din coridorul IV pan european. Contractul a fost semnat cu Asocierea TPF Inginerie – ISPCF – Baicons pentru 42 de milioane lei, durata contractului pentru documentația tehnică fiind de 23 de luni.

Linia de tren Coșlariu (Alba) – Cluj-Napoca are o lungime de 99 kilometri, iar proiectul tehnic pentru viitoarele lucrări de modernizare se face pentru o viteză maximă de 160 km/h la trenurile de călători, respectiv 120 km/h pentru cele de marfă, transmite CFR Infrastructură.

„Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” SA și Asocierea TPF Inginerie SRL – SC ISPCF  SA – SC BAICONS IMPEX SRL au semnat, vineri 8 aprilie, contractul, în valoare de 41.842.445 RON (fără TVA), pentru elaborarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic, în vederea modernizării liniei de cale ferată Coșlariu – Cluj-Napoca, pentru viteza maximă de circulație de 160 km/h pentru trenurile de călători, respectiv de 120 km/h pentru trenurile de marfă.

Obiectivul general al contractului de prestări servicii este modernizarea infrastructurii feroviare între Coșlariu și Cluj-Napoca pentru creșterea numărului de pasageri și a volumului de mărfuri transportate, precum și îndeplinirea următoarelor obiectivelor specifice:

► creșterea vitezei de circulație și, implicit, reducerea duratei de călătorie pe întreaga secțiune;
► creșterea numărului de călători, inclusiv a numărului de turiști;
► creșterea volumului de mărfuri transportate la nivel intern și internațional;
► îmbunătățirea condițiilor de călătorie și creșterea gradului de siguranță, gestionând în același timp impactul asupra mediului, în conformitate cu standardele europene.”

La licitaţia lansată în februarie au participat patru firme :

  1. Ofertant unic: CONSIS PROIECT,
  2. Asociere: TPF INGINERIE SRL (Leader), BAICONS IMPEX S.R.L., I.S.P.C.F.,
  3. Asociere: YUKSEL PROJE A.S. (Leader), TEC-CUATRO,
  4. Asociere: EGIS ROMANIA S.A. (Leader),ITALROM INGINERIE INTERNATIONALA, EGIS RAIL

Contractul este finanțat din fonduri europene nerambursabile, prin CEF, Connecting Europe Facility.

Practic, municipiul Cluj Napoca poate deveni un adevărat nod feroviar pentru linii de cale ferată modernizate asigurând legătura între Coridorul IV Constanța – Curtici, Magistrala Cluj – Oradea – Episcopia Bihor care se va moderniza și electrifica cu fonduri prin PNRR și linia Apahida – Suceava unde secțiunile sunt deja în etapa de proiectare.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: