Clienții Revolut au cheltuit de Paște, în medie, 975 de lei, în creștere cu 21% față de anul trecut

paste, oua paste, sarbatori, mancare, vopsire oua Sursa foto: Pexels

Clienţii Revolut din România au cheltuit în perioada sărbătorilor pascale (12 – 27 aprilie 2022) cele mai mari sume cu divertismentul (18% din volumul total al plăţilor făcute cu Revolut), la shopping (18%) şi pentru cumpărăturile la supermarket şi în magazinele alimentare (14%). Suma medie cheltuită de un utilizator Revolut a crescut cu 21%, la 975 lei, iar numărul tranzacţiilor aproape s-a dublat. Suma medie cheltuită în străinătate de un client Revolut a fost de 650 lei, transmite News.ro.

„În perioada sărbătorilor pascale (12 – 27 aprilie 2022), clienţii Revolut din România au cheltuit cele mai mari sume cu divertismentul (18% din volumul total al plăţilor făcute cu Revolut), la shopping (18%) şi pentru cumpărăturile la supermarket şi în magazinele alimentare (14%). Un utilizator român a efectuat cel puţin 10 tranzacţii cu Revolut, în această perioadă, realizând plăţi în valoare de aproximativ 975 lei (sumă medie/ utilizator). Dacă ne raportăm la perioada 12-27 aprilie 2021, suma medie cheltuită de un utilizator Revolut a crescut cu 21%, iar numărul tranzacţiilor aproape s-a dublat”, potrivit datelor analizate de aplicaţia financiară Revolut.

Două tendinţe sunt de notat, comparativ cu anul trecut, ambele influenţate de contextele economice şi sanitare diferite. În primul rând, se remarcă o tendinţă de diminuare a ponderii cheltuielilor cu produsele alimentare şi shopping-ul, raportat la totalul cheltuielilor realizate de clienţii super-aplicaţiei. Cu alte cuvinte, deşi au avut mai mulţi bani de cheltuit, în structura bugetului individual, ponderea achiziţiilor de produse alimentare şi a segmentului de shopping în totalul plăţilor realizate s-a micşorat în 2022 faţă de 2021, de la 16% la 14% pentru cumpărăturile în magazinele alimentare şi de la 22% la 18% pentru shopping.

Pe de altă parte, relaxarea condiţiilor de călătorie şi intensificarea mobilităţii au condus la o creştere a ponderii cheltuielilor cu serviciile turistice (de la 4% la 8%), cu restaurantele (de la 6% la 10%) şi cu transportul (de la 8% la 10%).

”Deşi cheltuielile în scopuri turistice au reprezentat doar 8% din totalul plăţilor, această categorie a înregistrat cea mai mare creştere faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, de aproape 4 ori, fiind urmată de cea a serviciilor de ospitalitate şi restaurante (+189%) şi transport (+135%). Aşadar, în configuraţia bugetului pentru sărbătorile pascale din 2022, utilizatorii români au alocat mai mulţi bani pentru experienţe în familie şi cu prietenii, pentru călătorii, socializare şi au fost mai atenţi cu achiziţiile de alimente, produse de larg consum, articole vestimentare etc”, arată Revolut.

În ceea ce priveşte repartiţia pe vârste, segmentul 25-34 de ani s-a menţinut pe prima poziţie, după suma totală a plăţilor efectuate cu Revolut, în perioada menţionată, cu o pondere de 37%. Această categorie de vârstă a cheltuit cu 83% mai mult decât anul trecut. Însă categoria de vârstă 35-44 de ani este pe primul loc, şi anul acesta, după suma medie/ utilizator cheltuită în contextul sărbătorilor pascale, 1.230 lei, în creştere faţă de 2021 cu 26%.

Recordul în privinţa valorii medii/ tranzacţie aparţine categoriei de vârstă 45-54 de ani, care a făcut achiziţii de aproximativ 120 lei/ tranzacţie, cu Revolut, în perioada analizată.

„Şi pentru că am menţionat călătoriile printre categoriile de achiziţii cu cele mai mari creşteri faţă de anul trecut, iată şi câteva date despre comportamentul consumatorilor în privinţa experienţelor turistice. Creşterea mobilităţii internaţionale, proximitatea dintre sărbătorile pascale catolice şi cele ortodoxe, dar şi perioada de vacanţă preuniversitară şi universitară au favorizat reluarea călătoriilor în străinătate. De altfel, acest trend confirmă tendinţa observată şi în primul trimestru al anului 2022, pe baza datelor prelucrate de super-aplicaţia Revolut. În primele trei luni ale anului, numărul utilizatorilor români care au făcut cheltuieli de călătorie s-a dublat, iar volumul total al tranzacţiilor realizate în timpul deplasărilor în străinătate s-a triplat”, mai arată compania.

În vacanţa de Paşte, unul din trei utilizatori Revolut din România a călătorit în străinătate, iar faţă de aceeaşi perioadă a anului 2021, numărul tranzacţiilor şi volumul total al plăţilor s-au dublat, în perioada menţionată. Suma medie cheltuită în străinătate de un client Revolut a fost de 650 lei. Clienţii români au cheltuit cele mai importante sume în această mini-vacanţă în Marea Britanie, Italia, Spania, Emiratele Arabe Unite, Franţa.

Segmentul de vârstă 35-44 de ani a realizat cele mai multe plăţi cu Revolut, în timpul sărbătorilor de Paşte, în străinătate, un utilizator din această categorie efectuând plăţi cu cardul a căror valoare totală a fost de aproximativ 875 lei (în medie/ utilizator).

Turiştii români au folosit Revolut mai ales pentru a plăti cumpărăturile realizate în supermarket-uri şi magazine alimentare şi în benzinării, dar şi în baruri şi restaurante. De asemenea, aplicaţia a mai fost utilizată pentru achitarea cazării în străinătate, a serviciilor de rent-a-car sau a serviciilor agenţiilor de turism şi tour-operatorilor, precum şi pentru divertisment (vizite la parcuri tematice şi muzee, achiziţii de cadouri şi suveniruri).

Revolut este prima aplicaţie financiară care ajută utilizatorii din toată lumea să îşi folosească la maximum fondurile de care dispun. În 2015, Revolut s-a lansat în Marea Britanie, cu servicii de transfer de bani şi schimb valutar. În prezent, peste 18 milioane de clienţi din lume, din care peste 1,7 milioane din România, folosesc serviciile Revolut pentru a realiza peste 150 de milioane de tranzacţii pe lună.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: