China este pe cale să depășească Japonia și să devină cel mai mare exportator auto din lume/ Vânzările din Rusia au crescut de peste cinci ori

China Steag Sursa foto: pixabay.com

Vânzările de automobile din China în străinătate au atins un nivel record anul trecut, fiind pe cale să depășească Japonia ca cel mai mare exportator mondial și marcând o schimbare tectonică pentru industria auto globală, scrie The Wall Street Journal.

În timp ce China a devenit recunoscută ca lider mondial în domeniul vehiculelor electrice, automobilele tradiționale pe benzină au fost principalul motor al creșterii, cu o cerere în creștere în special în Rusia.

Constructorii auto chinezi au profitat de golul lăsat în această țară de plecarea producătorilor auto occidentali în urma războiului din Ucraina, vânzând acolo de cel puțin cinci ori mai multe vehicule anul trecut decât cele 160.000 pe care le-a vândut în 2022, potrivit Asociației autoturismelor din China.

Asociația a estimat marți că 5,26 milioane de vehicule fabricate în China au fost vândute în străinătate anul trecut și a spus că acest lucru ar fi probabil cu aproape un milion mai mult decât exporturile de mașini fabricate în Japonia. Japonia a expediat puțin sub patru milioane de vehicule în străinătate în primele 11 luni din 2023, potrivit celor mai recente date oficiale ale țării.

Rezistența cererii de vehicule cu motoare cu combustie internă în țări precum Rusia și Mexic a impulsionat producătorii de automobile care au fabrici în China și care s-au luptat cu tranziția agresivă a țării către vehiculele electrice. Unii dintre producătorii auto și-au mutat atenția către exporturi, deoarece cererea pentru vehiculele pe benzină s-a redus în China.

Îngrijorarea cu privire la un potențial aflux de vehicule chinezești din partea companiilor cu supracapacitate de producție în China a crescut în ultimii ani pe principalele piețe auto. SUA blochează în mare măsură importurile chinezești cu taxe vamale prohibitive, în timp ce autoritățile de reglementare din Uniunea Europeană au anunțat în septembrie o anchetă antisubvenție centrată pe vehiculele electrice low-cost din această țară. Beijingul a denunțat ancheta UE ca fiind protecționistă.

Următorul val de exporturi ale Chinei va include probabil mai multe vehicule electrice și hibride. Producătorii de astfel de vehicule au înregistrat, de asemenea, o creștere a livrărilor în străinătate anul trecut și intenționează să crească semnificativ exporturile acum că anii de creștere fulminantă a pieței chineze a vehiculelor electrice încetinește, după ce subvențiile guvernamentale pentru cumpărători au fost reduse.

Compania chineză BYD, care a detronat Tesla ca fiind cel mai mare vânzător mondial de EV-uri în ultimul trimestru din 2023, a înregistrat un salt de aproape cinci ori al vânzărilor în străinătate, până la 242.000 de unități în 2023. Aceasta își extinde showroom-urile în Europa, deoarece vizează mai multe vânzări acolo în acest an.

Volkswagen va începe anul acesta să exporte în Europa coupe-ul său Cupra Tavascan EV fabricat în China.

Ascensiunea Chinei ca centru al industriei auto mondiale reprezintă o victorie obținută cu greu pentru politicile industriale ale Beijingului, după realizări similare în domeniul panourilor solare și al bateriilor.

China este de mult timp cea mai mare piață și centru de producție auto din lume, dar creșterea a fost determinată de producătorii auto străini până în ultimii ani, când mărcile autohtone au adoptat vehiculele electrice și hibride, în timp ce statul a finanțat producătorii locali și a subvenționat vânzările.

Acum, China a adăugat coroana de prim exportator, deoarece, în ultimii trei ani, a depășit rapid rivalii care au dominat mult timp, adică Japonia, Germania și Coreea de Sud.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: