CFR Infrastructură a scos la licitație un contract de aproape 60 de milioane de lei pentru reparații rapide de tip „quick wins” pe linia de cale ferată 116 Târgu Jiu – Petroșani, la ieșirea din Defileul Jiului. Sunt 5 loturi licitate pentru lucrări pe o lungime de 14 kilometri (firul I), prin care linia de tren va fi adusă la parametrii de viteză proiectați, iar finanțarea va fi asigurată prin PNRR.
În ultimele zile, Regionalele CFR Brașov, Craiova și Cluj au scos la licitație contracte importante pentru astfel de reparații rapide, de exemplu pe Magistrala 300 Teiuș – Aiud – Unirea, reparații de aproape 300 de milioane de lei pe 35 de kilometri, sau în Oltenia, contracte de aproape 300 de milioane de lei finanțate tot prin PNRR.
Durata contractelor este de 24 de luni, potrivit informațiilor din SEAP: „Lucrările de eliminare a restricțiilor de viteză pentru restabilirea parametrilor tehnici ai suprastructurii căii includ : Lucrări de înlocuire la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii pe linii curente și directe în cadrul cărora se utilizează doar materiale de cale noi, cu afectarea substratului căii în zona schimbătoarelor de cale, în zona trecerilor la nivel și în zona punctelor noroioase, menționate în evidența căilor ferate și în caietul de sarcini de către Beneficiar. Principalele categorii de lucrări în sarcina Executantului sunt : – achiziționarea materialelor/produselor necesare – asigurarea utilajelor și echipamentelor necesare pentru execuția lucrărilor; – închiderea liniei de către executant și scoaterea LC de sub tensiune (unde este cazul) asigurată de beneficiar pentru zilele lucrătoare; Scoaterea LC de sub tensiune în zilele de liber, se va face pe baza solicitării Executantului.; -ciuruirea mecanizată a prismei de piatră spartă pe linie curentă, directă și zona aparatelor de cale va fi efectuată de executant; -secționarea șinei existente din 180 în 180 m de către executant; -demontarea căii, efectuată de executant. Traversele scoase și materialul mărunt aferent se vor depozita ordonat pe banchetă, se vor încărca cu mijloace mecanizate și vor fi transportate, de către executant, în stația stabilită de beneficiar pentru depozitarea materialelor scoase din cale. Șina scoasă din cale va fi depozitată în lungul căii, la baza prismei de piatră spartă ciuruite.”
Banii ar putea fi decontați prin PNRR, pentru astfel de lucrări, fiind prevăzut peste un miliard de euro după cum urmează: Lucrări de tip Quick Wins – 452 milioane euro/Reînnoire – 276 milioane euro/Centralizări – 213 milioane euro, respectiv Electrificări – 236 milioane euro.