CFR Călători a scos la licitație contracte de 75 de milioane de Euro pentru modernizarea a 47 de vagoane cu bani din PNRR. Finanțare pentru modernizarea a 139 de vagoane și 55 locomotive

CFR Calatori Sursa foto: Facebook/CFR Călători

Compania CFR Călători a scos la licitație trei contracte pentru modernizarea a 41 de vagoane clasă și alte 6 vagoane de dormit, valoarea totală a contractelor fiind de 75 de milioane de Euro. Finanțarea este parțial asigurată prin PNRR prin programul de material rulant, în cadrul proiectului pentru modernizarea a 139 de vagoane și 55 de locomotive. Pentru modernizarea locomotivelor, contracte sunt publicate în SEAP pentru 38 de unități, valoarea totală fiind de aproape 200 de milioane de Euro.

Astfel, cel mai important contract pentru modernizarea de vagoane este de 43 de milioane de Euro pentru 27 de vagoane : ,,Servicii de modernizare vagon clasa a II-a seria 2190 și achizitie servicii de mentenanță vagon clasa a II-a modernizat” Cantitatea contractului sectorial de prestare ce urmeaza a se achizitiona este astfel: – Servicii de modernizare vagon clasa a II-a seria 2190 – 27 bucati; – Servicii de mentenanță vagon clasa a II-a modernizat – 46.376.550 km Nota: În stabilirea cantitatii serviciilor de mentenanţă a vagoanelor modernizate ce urmeaza a se achizitiona, exprimata in kilometri, s-au avut in vedere urmatoarele considerente: – pentru fiecare vagon modernizat un parcurs mediu zilnic de 550 km/zi si o utilizare anuala de 347 zile/an, adică 190.850 km/an; – număr vagoane modernizate la care se efectuează servicii de mentenanţă: 27 vagoane; – durata efectuării mentenanţei la vagoanele modernizate: 9 ani pentru fiecare vagon, Rezultând un parcurs total estimat pentru 27 vagoane modernizate în 9 ani de 46.376.550 km.”

Al doilea contract este pentru alte 14 vagoane : Servicii de modernizare vagon seria 2190 in vagon cuseta și achizitie servicii de mentenanță la vagonul modernizat”” Cantitatea contractului sectorial de prestare ce urmeaza a se achizitiona este astfel: – Servicii de modernizare vagoane seria 2190 in vagon tip cuseta – 14 bucati”. (n.r. Vagonul cușetă este un vagon de călători care ofera condiții de dormit elementare. Vagonul este împărțit într-un număr de compartimente accesate de pe un culoar iar paturile sunt transformate în banchete pe timpul zilei de o parte și de alta a compartimentului.)

Un al treilea contract, de aproape 10 milioane de Euro este pentru modernizarea a 6 vagoane de dormit : ,,Servicii de modernizare vagon de dormit și achiziție servicii de mentenanță vagon de dormit modernizat” Cantitatea contractului sectorial de prestare ce urmeaza a se achizitiona este astfel: – Servicii de modernizare vagon de dormit – 6 bucati; – Servicii de Mentenanță vagon de dormit modernizat – 10.305.900 km Nota: În stabilirea cantitatii serviciilor de mentenanţă a vagoanelor modernizate ce urmeaza a se achizitiona, exprimata in kilometri, s-au avut in vedere urmatoarele considerente: – pentru fiecare vagon modernizat un parcurs mediu zilnic de 550 km/zi si o utilizare anuala de 347 zile/an, adică 190.850 km/an; – număr vagoane modernizate la care se efectuează servicii de mentenanţă: 6 vagoane; – durata efectuării mentenanţei la vagoanele modernizate: 9 ani pentru fiecare vagon, Rezultând un parcurs total estimat pentru 6 vagoane modernizate în 9 ani de 10.305.900 km.”-Documentație SEAP.

Luna trecută, directorul general CFR Călători Traian Preoteasa anunța intenția de a cumpăra 30 de trenuri noi printr-un credit de la BERD.

Și Autoritatea pentru Reformă Feroviară a primit finanțare din PNRR pentru material rulant: 20 de trenuri electrice noi, 12 rame cu hidrogen și 16 locomotive electrice. Spre deosebire de sectorul rutier unde finanțarea din PNRR este din împrumuturi, pentru domeniul feroviar PNRR-ul asigură granturi, bani gratis, nerambursabili. Astfel, pentru cele trei proiecte pentru achiziția de material rulant, finanțarea efectivă din PNRR este de peste 1,5 miliarde lei/300 de milioane de euro: 550 milioane lei pentru 20 de trenuri electrice noi, 520 de milioane lei pentru 12 trenuri cu hidrogen și 370 de milioane lei pentru 16 locomotive noi. În total, adăugând cofinanțarea de la buget, cele trei proiecte au o valoare totală de 2,3 miliarde lei.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Rugam sa se puna in contract si perioada minima de serviciu ( poate 20 de ani) ca altfel ajung imediat la Gruia Stoica. Cel care oricum si a selectat dupa 1990 materialul rulant si locomotivele functionale si le a insusit aproape gratis. Daca nu se pune clauza… E ca si done deal!

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.