Primăria Capitalei prin Administrația Străzilor București a scos la licitație un contract de 58 de milioane de lei, bani de la Bugetul local pentru reparații capitale la Podul Grant, unul dintre cele mai importante pasaje rutiere supraterane din București, pasaj care include și linia de tramvai 41. Lucrările se vor face în baza unei expertize din 2021 și au o durată de 24 de luni, proiectare și execuție. Potrivit caietului de sarcini durata pentru realizarea proiectului tehnic este de 45 de zile, iar garanția de 5 ani.
,,În cadrul acestui contract se vor achizitiona servicii de proiectare și execuție lucrări pentru obiectivul de investiție „Pasaj Denivelat Suprateran Pod Grant”. Expertiza realizată în anul 2021 prin care se stabilește starea tehnică actuală a Podului Grant, relevă lucrările necesare pentru aducerea pasajului într-o stare tehnică bună, conform normelor în vigoare. Prin realizarea obiectivului de investiții se va asigura circulația îîn condiții de siguranță și confort pe pasajul „Pod Grant.” De asemenea, se va aduce pasajul într-o stare tehnică corespunzătoare cerințelor de rezistență și siguranță cerute de standardele în vigoare. Lucrările de intervenție sunt necesare protejării construcției existente, care în timp pot suferi degradări semnificative determinate de deficiențele constructive constatate, cauzate, în special, de infiltrații prin rosturi și hidroizolații degradate pe structurile consolidate”.
În 2019, în mandatul Gabrielei Firea, Primăria Capitale începea reparații în regie proprie la Podul Grant, lucrări sistate un an mai târziu din lipsa fondurilor.
Pasajul Grant, deschis circulaţiei la începutul anilor 80, are o stare tehnică „nesatisfăcătoare” şi este una dintre cele mai importante căi de transport din Capitală, având şi linia tramvaiului 41. Lucrările de reparaţii au început în 2019 cu Compania Municipală Străzi, Poduri şi Pasaje şi o durată contractuală de 24 de luni. Proiectul s-a blocat la aproximativ o treime stadiu fizic de execuţie, în 2019 la 32%, iar anul trecut la 35% pentru că PMB a rămas fără bani.
„S-au executat lucrări pe:
- Pasajul principal sens Turda – Crângași (nefinalizate până la limita de proiect, respectiv intersecția cu celelalte căi de comunicație);
- Bretelele B,D,F și breteaua pietonală (nefinalizate până la limita de proiect, respectiv intersecția cu celelalte căi de comunicație).
Din totalul lucrărilor, la sfârșitul anului 2019, stadiul fizic realizat era în procent de 31,6%, iar pe parcursul anului 2020, până în luna iunie, au fost realizate lucrări doar în proporție de 3,2%. Din luna iunie a anului 2020, CMSPPB (Compania Municipală Străzi, Poduri şi Pasaje) nu a mai continuat lucrările”, arată PMB la solicitarea Economedia.