Britanicii sunt printre cei mai puțin predispuși să spună că munca ar trebui să fie întotdeauna pe primul loc, potrivit unui nou studiu, scrie BBC. În prezent, oamenii sunt mai predispuși să spună că ar fi un lucru bun dacă s-ar acorda mai puțină importanță muncii decât în urmă cu 40 de ani.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Însă acest punct de vedere variază în funcție de vârstă, a constatat sondajul realizat de King’s College London’s Policy Institute. În timp ce milenialii sunt mult mai predispuși să vadă munca ca fiind mai puțin importantă, în cazul generațiilor mai în vârstă se întâmplă contrariul.
Potrivit World Values Survey, 73% dintre persoanele din Marea Britanie spun că munca este “foarte sau destul de importantă în viața lor” – cel mai mic procent dintre cele 24 de țări.
Procentul persoanelor care au aceeași părere este similar în Rusia și Canada, unde 74% și, respectiv, 75% dintre oameni afirmă același lucru.
În schimb, alte națiuni occidentale se situează mult mai sus decât Marea Britanie în această privință, 96% dintre persoanele din Italia și Spania fiind de acord cu această afirmație, iar în Franța 94%.
Și mai departe, țări precum Filipine și Indonezia au obținut un scor de 99%.
Vorbind despre constatări, profesorul Bobby Duffy, director al Institutului de Politici de la King’s College London, a declarat că rezultatele sugerează o “tendință constantă de a se concentra mai mult pe un echilibru corect între viața profesională și cea privată” în Marea Britanie, oamenii fiind mai puțin predispuși să creadă că munca ar trebui să fie prioritară față de timpul liber, că munca grea duce la succes sau că lipsa muncii îi face pe oameni leneși”.
Sondajul sugerează că această atitudine a crescut de-a lungul timpului în Regatul Unit.
Între 1981 și 2022, ponderea publicului britanic care a declarat că ar fi un lucru bun dacă s-ar acorda mai puțină importanță muncii a crescut de la 26% la 43%, potrivit studiului.
Această opinie a devenit treptat mai răspândită și în alte câteva națiuni occidentale. De exemplu, într-o perioadă similară, proporția celor care susțin această opinie a crescut de la 25% la 41% în Canada și de la 30% la 45% în Germania.
Studiul a concluzionat, de asemenea, că Marea Britanie are una dintre cele mai favorabile opinii despre persoanele care nu muncesc, doar Suedia fiind mai puțin predispusă decât Marea Britanie să spună că persoanele care nu muncesc sunt “leneșe”.
Cu toate acestea, în același timp, britanicii sunt mai predispuși să fie de acord cu faptul că munca este o datorie față de societate decât erau în urmă cu aproximativ două decenii.
Profesrul Duffy a declarat că există “opinii foarte diferite între generațiile din Marea Britanie, generațiile mai în vârstă fiind mai predispuse să spună că munca ar trebui să fie prioritară, chiar dacă aceasta devine mai puțin importantă în viața lor pe măsură ce se îndreaptă spre pensionare.
“Millennialii, în schimb, au devenit mult mai sceptici în ceea ce privește prioritizarea muncii pe măsură ce și-au făcut drum în carieră”. Potrivit sondajului, mai mult de jumătate dintre milenialii din Marea Britanie spun că ar fi mai bine dacă s-ar pune mai puțin accent pe carieră și pe muncă în viața lor. Însă generațiile mai în vârstă nu sunt la fel de predispuse să împărtășească acest punct de vedere, puțin peste o treime dintre baby-boomeri fiind de acord.
Baby-boomerii sunt persoane cu vârste cuprinse între sfârșitul anilor 50 și sfârșitul anilor 70, în timp ce milenialii au vârste cuprinse între mijlocul anilor 20 și începutul anilor 40.
Explicând diferențele dintre generații, profesorul Duffy a declarat: “Vor exista o serie de explicații pentru aceste schimbări, de la nostalgia care tinde să crească pe măsură ce îmbătrânim, în ideea că generațiile mai tinere sunt mai puțin angajate decât am fost noi, și stagnarea economică și salarială pe termen lung care va determina generațiile mai tinere să pună la îndoială valoarea muncii.”
Dar a adăugat că tendința din Marea Britanie, în special în rândul generațiilor tinere, reflectă o schimbare de atitudine și în țările cu venituri mai mari.