CNAIR urmează să anunțe câștigătorul contractului pentru proiectarea și execuția lotului Târgu Mureș – Miercurea Nirajului (lotul I), un contract finanțat din PNRR care a primit opt oferte de la constructori din Austria, Italia, Ungaria și Turcia, dar nu și de la UMB, așa cum a fost pentru lotul III, Leghin – Târgu Neamț. Lotul I Târgu Mureș – Miercurea Nirajului de pe A8 – Autostrada Unirii și Lotul 3 de pe Autostrada Moldovei A7 Ploiești – Pașcani sunt cele două loturi finanțate din PNRR care nu au constructori desemnați (n.r. pentru lotul 3 A7, CNAIR urmează să anunțe câștigătorul după reevaluarea ofertelor). Prin PNRR sunt finanțate 18 loturi de autostradă cu o lungime totală de 440 km.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Pentru lotul Târgu Mureș – Miercurea Nirajului finanțat prin PNRR, CNAIR a deschis ofertele pe 27 aprilie, iar marți, 25 iulie, este termenul estimat pentru desemnarea câștigătorului. Pentru lotul III, câștigat de UMB, CNAIR a finalizat evaluarea celor șase oferte pe 19 iulie, cu o zi întârziere față de termen, 18 iulie (deschiderea ofertelor a fost pe 19 aprilie). Contractul pentru lotul I al Autostrăzii A8 are o valoare de aproximativ 3 miliarde lei, iar durata de realizare este de 30 de luni, din care 6 luni pentru proiectare și 24 pentru execuție.

Din cele opt oferte, cinci sunt de la constructori din Turcia:

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

„Au fost depuse opt oferte pentru proiectarea și execuția Secțiunii I a A 8 (Târgu Mureș – Miercurea Nirajului și legătură la A3)

1. Asocierea Duna Group International Kft (lider de asociere) – A-Hid Zrt. – Ing Service SRL – Duna Construcții RO SRL (Ungaria – România);

2. Makyol Insaat Sanayi Turizm Ve Ticaret AS (Turcia);

3. Mapa Insaat Ve Ticaret AS (Turcia);

4. Nurol Insaat Ve Ticaret AS (Turcia);

5. Asocierea Ozaltin Insaat Ticaret Ve Sanayi AS (lider de asociere) – Bog’Art SRL (Turcia – România);

6. Strabag SRL (Austria);

7. Tekfen İnşaat Ve Tesisat AŞ (Turcia);

8. Webuild SPA – Milano (Italia).

Câștigătorul contractului va avea la dispoziție 6 luni pentru proiectare și 24 de luni pentru construcția celor 24,4 de km. ai acestei secțiuni.

Contractul finanțat din PNRR are o valoare estimată de aproximativ 2,9 miliarde de lei, fără TVA”, a afirmat Cristian Pistol.

Secțiunea I Târgu Mureș – Miercurea Nirajului are o lungime de 24,4 km (2,4 km drumuri de legătură), valoarea din SEAP este cuprinsă între 2,9 și 3,4 miliarde lei, iar termenul de realizare este de 6 luni pentru proiectare și 24 luni execuție.

Calendarul propus pentru loturile Autostrăzii Unirii finanțate din PNRR:

Pe lângă „capetele” din PNRR, avansează și documentația sectorului de munte, Miercurea Nirajului – Leghin (160 km). Graficul pe care l-a prezentat directorul CNIR, Cătălin Urtoi, arată că licitația pentru proiectare și execuție ar putea fi lansată la sfârșitul anului.