Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor va publica în câteva zile decizia la contestația grupului Drum Asfalt-Trameco (Selina) prin care constructorul a cerut continuarea licitației pentru lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș și anularea deciziei CNAIR care a declarat oferta grupului bihorean ca inacceptabilă.
Lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș de pe Autostrada Transilvania are o lungime de 26 kilometri și include viaductul de la Suplacu de Barcău de 1.650 de metri lungime, viaduct „muzeu” pe care l-a construit Bechtel.
Practic, la aproape doi ani de la lansarea licitației pentru proiectarea și execuția lotului de autostradă, Compania de Drumuri nu are contract semnat, ba chiar este la un pas să reia procedura de achiziție. Ultimul act din procedura de la CNSC a fost înregistrat pe 30 septembrie, un răspuns primit din partea asocierii de constructori, prin urmare se așteaptă o decizie în decurs de câteva zile. În sistemul SEAP, ultimul termen pentru evaluarea procedurii, 5 septembrie a fost depășit.
Ce a cerut Selina în contestația depusă la CNSC: „Dispuneți anularea Comunicării rezultatului procedurii nr. 92/71517/01.09.2022, anularea Raportului procedurii nr. 24/10236/29.08.2022 și a Proceselor verbale de evaluare, în ceea ce privește:
i. decizia autorității contractante de a declara inacceptabilă oferta depusă de asocierea DRUM ASFALT SRL & TRAMECO SA & OPR ASFALT SRL & OBRAS PUBLICAS Y RAGADIOS SA & CITADINA 98 SA & LEMACONS SRL
ii. decizia autorității contractante de a anula procedura
II. Dispuneți anularea tuturor actelor care au stat la baza emiterii Raportului procedurii nr. 24/10236/29.08.2022, precum și a actelor subsecvente acestui raport
III. Dispuneți obligarea autorității contractante:
– să reia procedura de atribuire, prin reevaluarea ofertei depuse de asocierea DRUM ASFALT SRL & TRAMECO SA & OPR ASFALT SRL & OBRAS PUBLICAS Y RAGADIOS SA & CITADINA 98 SA & LEMACONS SRL, cu respectarea prevederilor legale aplicabile și luarea în considerare a tuturor documentelor și argumentelor prezentate și
– să stabilească și să comunice un nou rezultat al procedurii prin emiterea unui nou Raport al procedurii, în conformitate cu prevederile Documentației de Atribuire și cu respectarea Deciziei CNSC ce se va pronunța în soluționarea prezentei contestații”.
A treia încercare eșuată de la „episodul” Bechtel
Este a treia încercare eșuată a statului pentru construirea acestui lot de la episodul Bechtel din urmă cu aproape două decenii. Din 2013, de la rezilierea contractului cu Bechtel, viaductul de la Suplacu de Barcău a devenit un muzeu de zeci de milioane de euro, spune Horațiu Cosma, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor (mandatul Cătălin Drulă).
„Record negativ inegalabil: a 4-a încercare eșuată pentru construcția unui tronson din A3 Transilvania
Erbașu a câștigat licitația cu o ofertă de aproape 110 milioane euro.
„Luni, 06.09.2021, CNAIR a comunicat rezultatul procedurii de atribuire a contractului ” Proiectare și execuție pentru finalizarea Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Secțiunea 3C: Suplacu de Barcău – Borș, Subsecțiunea 3C1: Suplacu de Barcău – Chiribiș (km 4+200 – km 30+550)“. Ofertantul desemnat câștigător este ASOCIEREA CONSTRUCTII ERBASU (LIDER DE ASOCIERE) – VAHOSTAV – SK A.S., cu preţul de 542.956.612,32 Lei fără TVA. Lungimea tronsonului este de 26,35 km. În cadrul contractului, antreprenorul va realiza mai multe lucrări de artă complexe, incluzând 3 viaducte, 8 pasaje și 8 poduri, printre care unul de o complexitate tehnică ridicată, în lungime de 1.650 m, Pod peste lac de acumulare la km 6+655.60”, a transmis CNAIR.
Spre frontiera cu Ungaria, pentru lotul vecin, Chribiș – Biharia (28 km) licitația a fost relansată în august, iar spre Cluj, Nurol ar trebui să finalizeze tronsonul Suplacu de Barcău – Nușfalău (14 km) la sfârșitul anului viitor.