Compania de Drumuri ratează și ultimul termen pentru reevaluarea ofertelor la contractul pentru proiectarea și execuția lotului de Autostradă Poarta Sălajului-Zalău-Nușfalău, tronson care include și tunelul de 3 kilometri de la Meseș. Potrivit datelor din Sistemul Electronic de Achiziții Publice ( SEAP) CNAIR ar fi trebuit să anunțe luni, 10 octombrie constructorii care rămân în cursa pentru contractul de aprox. 800 de milioane de lei. Sunt aproape 2 ani de la lansarea licitației (noiembrie 2020), iar secțiunea de 41 kilometri nu are nici măcar constructor desemnat. Ultima ,,frână” în procedura de achiziție publică a fost contestația Astaldi la CNSC ( admisă) cu privire la candidatura Strabag, plângere a cărei soluție a fost menținută și la Curtea de Apel București prin decizia de la începutul lunii august (detalii aici). Pe de altă parte, trebuie luate în calcul vacanța judecătorilor și durata de la publicarea soluției până la redactarea și trimiterea cuprinsului deciziei instanței pe baza căreia Comisia de Evaluare din CNAIR trebuie să facă evaluarea și să anunțe lista cu cei 5 sau 6 constructori care rămân în cursă, licitația fiind cu precalificare.
Luni, 10 octombrie a fost ultimul termen în SEAP pentru reevaluarea candidaturilor
La sfârșitul lunii mai, după un an și jumătate de la lansarea licitației, CNAIR a reușit să desemneze șase constructori care au rămas în cursa pentru contractul de 4,4 miliarde lei, dar Astaldi a contestat la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) candidatura Strabag, constructor unde oligarhul rus Oleg Deripaska a avut acțiuni (n.r a renunțat la acțiuni în primăvară). CNSC a admis parțial contestația italienilor de la Astaldi, dar pe 28 iulie, Strabag a depus apel la CAB unde a și pierdut.
Pe sectorul de autostradă licitat, urmează să fie construite:
– Tunelul Meseș (cu două galerii ) în lungime de 2,89 km și cu 2 benzi de circulație pe sens,
– 65 de viaducte, poduri și pasaje.
Valoarea estimată a contractului este de 3,926 miliarde de lei (fără TVA) și este finanțat prin fonduri europene nerambursabile (POT).”
„Performanța” CNAIR arată astfel: o licitație lansată în toamna anului 2020 (mandatul Lucian Bode), candidaturi depuse în mandatul lui Cătălin Drulă și selectarea constructorilor în licitația restrânsă în mandatul lui Sorin Grindeanu, cel care a și anunțat această fază a procedurii de achiziție.