Australia va testa cumpărarea de produse care au legătură directă cu programele TV pe care le urmăresc telespectatorii

televizor telecomanda Sursa foto: Pexels /Jeshootscom

În curând, australienii vor putea încerca să cumpere produse care au legătură directă cu programele TV pe care le urmăresc, iar dacă această practică va avea succes, atunci ea ar putea fi extinsă și în Europa continentală. Anunțurile comerciale sunt deja folosite de multe companii de televiziune din SUA și, din ce în ce mai mult, în Marea Britanie, scrie Euronews.

Compania media americană Paramount va testa tehnologia Shoppable TV, creată alături de compania de inteligență artificială Kerv, atunci când va fi difuzat următorul sezon al emisiunii „Australian Survivor”, în 2024.

Reclamele Shoppable TV reprezintă practica de a vinde produse care au legătură directă cu media pe care publicul o urmărește. De exemplu, dacă urmăresc un meci de fotbal, telespectatorii vor avea ocazia, prin intermediul reclamelor, să cumpere kiturile echipelor care joacă.

Atunci când următorul sezon al emisiunii „Australian Survivor” va fi difuzat pe canalul 10 Play, va fi prima dată când reclamele care pot fi cumpărate vor fi disponibile pe ecranele australiene, precum și prima incursiune a Paramount în această tehnologie.

Anunțurile comercializabile sunt departe de a fi ceva nou. Ele au fost folosite pentru prima dată de un radiodifuzor național atunci când NBCUniversal le-a testat în 2019. În SUA, Roku și Peacock au investit, de asemenea, în această tehnologie.

În Marea Britanie, anunțurile TV shoppable au fost testate pentru prima dată de ITV anul trecut. În 2022, ITV a testat reclame vandabile prin intermediul televizoarelor LG pentru emisiunea „Love Island”. Reality TV a încheiat parteneriate cu mărci de haine, astfel încât telespectatorii să poată cumpăra aceleași ținute pe care le purtau concurenții.

Săptămâna aceasta, un alt radiodifuzor din Marea Britanie a anunțat că va începe să folosească reclame shoppable. Channel 4 va lansa reclame de tip „shoppable” odată cu următorul sezon al reality show-ului său „Made in Chelsea”, urmând un model similar celui folosit de ITV pentru „Love Island”, de data aceasta special pentru Philips, care se adaugă la un contract de plasare de produse preexistent cu emisiunea.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: