Aproape 40% dintre angajații Foodpanda din România au fost concediați chiar într-un apel pe Zoom, după ce Glovo a preluat compania

Glovo

Aproape 40% dintre angajații platformei de food-delivery Foodpanda din România au fost concediați chiar într-un apel pe platforma Zoom, de când unicornul spaniol Glovo a cumpărat platforma, potrivit surselor publicației Sifted.

Compania avea 236 de angajați înainte de achiziție, iar majoritatea angajaților concediați erau cei care  ocupau poziții de operator call center. Munca lor se va face acum cu lucrători externalizați. În total, 89 de angajați ai Foodpanda au fost rugați să părăsească compania, majoritatea fiind rugați să semneze acorduri de încheiere reciproce la sfârșitul lunii ianuarie.

Achiziția Foodpanda de Glovo a fost anunțată în mai 2021 care au dus la preluarea mai multor afaceri mai mici de livrare de alimente, inclusiv Foodpanda Bulgaria, Pauza în Croația și Donesi în Serbia, Muntenegru și Bosnia și Herțegovina.

Trei actuali și foști angajați ai Foodpanda România îi spun lui Sifted că au fost făcuți să creadă că nimeni nu își va pierde locul de muncă. „Glovo a spus că va concedia pe nimeni”.

Deși disponibilizările nu sunt neobișnuite după o achiziție, personalul Foodpanda spune că a contactat Sifted nu din cauza deciziei de a cere oamenilor să plece, ci din cauza modului în care a fost gestionată situația.

„Reprezentanții Glovo au venit în România când au anunțat fuziunea”, spune un fost angajat senior al Foodpanda, căruia i s-a cerut să părăsească compania în acest an.

Răspunzând acestei afirmații, Glovo a transmis publicației Sifted că reprezentanții „nu au făcut astfel de promisiuni sau declarații”. Glovo spune că mesajul lor la acea vreme „s-a concentrat pe aprecierea muncii depuse de angajații Foodpanda și pe faptul că intenția Glovo a fost de a face procesul cât mai ușor și transparent cu putință, cu un impact cât mai mic asupra oamenilor”.

Personalul Foodpanda a declarat pentru Sifted că abia la mijlocul lunii ianuarie a acestui an oamenii au început să audă zvonuri că ar putea veni disponibilizări. Dar unii oameni au avut îndoieli că Glovo va reține angajații din call center, dat fiind faptul că a externalizat și echipele de asistență pentru clienți la sediul său preexistent din România.

Glovo spune că decizia de a externaliza lucrătorii a fost luată „în conformitate cu strategia globală a Glovo, de a externaliza această unitate datorită costurilor și scalabilității pe termen lung” după o „evaluare atentă a configurației locale”.

Angajații au fost concediați pe Zoom

Angajații spun că managerii Glovo au fost invitați la două întâlniri consecutive pe Zoom pe 21 ianuarie 2022, membrii echipei fiind invitați doar la al doilea apel de o jumătate de oră. Angajații spun că a fost prima dată când au anunțat despre tăierile locurilor de muncă. Au fost prezenți 100 de angajați la această întâlnire, iar angajaților nu le-ar fi fost permis să pună diverse întrebări.

O angajată însărcinată în 14 săptămâni ar fi fost concediată, aceasta aplicând la alte trei sau patru locuri de muncă, însă nimeni nu a dorit să o angajeze deoarece este însărcinată.

Răspunzând acestei afirmații, Glovo spune: „Poziția a fost eliminată din cauza restructurării post-migrație. Angajatul nu a acceptat oferta prezentată de Glovo”.

Foștii angajați ai Foodpanda au mai declarat pentru Sifted că au văzut dovezi prin care lucrătorii externalizați ar costa de fapt afacerea mai mulți bani decât personalul intern.

Glovo spune că nu poate furniza informații dacă lucrătorii externalizați ar fi mai scumpi. Compania a transmis că forța sa de muncă s-a dublat de peste un an, ceea ce duce la o creștere cu 60% a posturilor de manager.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Excrocherie și taxe foarte mari la Glovo. Mai ok sunt cei de la un alt serviciu concurent

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.