Vânzările de produse alimentare din Marea Britanie au atins 12,8 miliarde de lire sterline în decembrie, în condițiile în care prețurile tot mai mari ale alimentelor au ridicat facturile gospodăriilor la cumpărăturile de Crăciun, potrivit noilor date din sector, scrie Financial Times.
Cifra pentru decembrie 2022 a fost cu 1,1 miliarde de lire sterline mai mare decât în aceeași perioadă a anului 2021 și a marcat prima dată când vânzările lunare de produse alimentare au depășit 12 miliarde de lire sterline, potrivit cercetării publicate miercuri de compania de consultanță Kantar.
Fraser McKevitt, șeful departamentului de retail și cunoaștere a consumatorilor de la Kantar, a declarat că inflația prețurilor la alimente a fost „adevăratul factor determinant” din spatele cifrelor, menționând că, în volum, vânzările au scăzut cu 1% de la an la an.
Datele Kantar au arătat că inflația prețurilor la alimente pentru luna decembrie a fost aproape de niveluri record, cu 14,4% față de aceeași lună a anului trecut, în scădere de la 14,6% în noiembrie.
Oficiul Național de Statistică, furnizorul cifrelor economice oficiale ale Marii Britanii, va publica cifrele privind inflația prețurilor la alimente în cursul acestei luni. Cele mai recente date ale sale au arătat că inflația anuală a prețurilor la alimente pentru luna noiembrie a atins un maxim al ultimilor 45 de ani de 16,6%.
Prețurile ridicate la alimente au determinat, de asemenea, cumpărătorii să se orienteze către lanțurile de magazine cu discount, potrivit Kantar. Acesta a precizat că Aldi, magazinul alimentar cu cea mai rapidă creștere din Marea Britanie, și-a extins cota de piață la 9,1% în decembrie, de la 7,7% cu un an înainte.