Agenție de marketing: În luna cadourilor, retailerii vând cu 5%-20% mai puţine produse, dar vor avea încasări mai mari decât anul trecut. Românii sunt tot mai sensibili la preţ

cadouri craciun Sursa foto: Pexels

În decembrie, una dintre cele mai efervescente perioade de cumpărături din an, retailerii vor înregistra o scădere între 5% şi 20% a numărului de produse vândute comparativ cu aceeaşi lună de anul trecut, însă vor avea venituri mai mari cu aproximativ 5% în contextul inflaţiei ridicate, arată o analiză realizată de White Image, agenţie de email marketing din România.

„În decembrie, una dintre cele mai efervescente perioade de cumpărături din an, retailerii vor înregistra o scădere între 5% şi 20% a numărului de produse vândute comparativ cu aceeaşi lună de anul trecut, însă vor avea venituri mai mari cu aproximativ 5% în contextul inflaţiei ridicate”, arată o analiză realizată de White Image, cea mai mare agenţie de email marketing din România.

Potrivit reprezentanţilor companiei, business-urile care nu au investit în profilarea audienţei vor avea de suferit, fiindu-le afectate în continuare vânzările.

Deşi este luna cadourilor, în care istoric vorbind consumatorii români cheltuie mai mult decât într-o perioadă fără sărbători, în decembrie 2022 retailerii care nu au o analiză concretă a profilului clienţilor, care nu colectează date ale acestora, care nu promovează produsele potrivite şi care nu au campanii de discount-uri vor înregistra venituri mai mici decât anul trecut.

Printre motivele acestor scăderi se află faptul că românii sunt tot mai sensibili la preţ, acesta fiind cel mai important criteriu de achiziţie în contexul actual, dar şi faptul că multe campanii de promovare nu sunt pregătite strategic, din timp, ci în ultimele momente şi fără un plan bine pus la punct.

“Aproape fiecare afacere este îngrijorată sau se confruntă deja cu încetinirea sau scăderea creşterii veniturilor, deoarece mulţi experţi consideră că ne îndreptăm către o recesiune. Dacă până recent se vorbea de creşteri şi iar creşteri de cifre, în ultima periodă se vorbeşte de strategii pentru susţinerea afacerii sau, în cel mai fericit caz, pentru a avea o creştere durabilă. În acest context, marketingul are un rol major în orice business, devenind un instrument care trebuie să se adapteze noilor condiţii şi să menţină operaţiunile sănătoase. Acum încep să se simtă investiţiile anterioare în tehnologiile de gestiune a relaţiei retailerilor cu clienţii şi potenţialii clienţi, în sisteme de CRM şi strategii de email marketing şi SMS marketing şi în corectitudinea colectării şi gestiunii datelor consumatorilor. Business-urile care nu au investit în profilarea audienţei vor avea de suferit”, explică Andrei Georgescu, co-fondator White Image.

În situatia actuală, doar câteva categorii de produse se vând usor, precum brazii sau decoraţiunile de Crăciun, vacanţele pentru aceasta perioadă sau produsele bancare cum ar fi cardurile de credit.

Astfel, pentru a impulsiona vânzările, în retailul tradiţional şi online sunt promovate preponderent campaniile de discount deoarece românii sunt interesaţi să economisească. Cea mai preferată metodă de retaileri este promovarea ofertelor prin email marketing, o soluţie mai puţin costisitoare, prin care trimit consumatorilor produsele de care aceştia sunt interesaţi şi pentru care există cea mai mare şansă de vânzare. În completare, în apropiere de Crăciun, mai intens folosită este promovarea ofertelor prin SMS. Per total, pentru campaniile de promovare în decembrie, companiile au majorat bugetele cu 10%-20% faţă de o lună obişnuită.

„Consumatorii au devenit mai sensibili la preţ şi caută oferte atractive pentru a economisi bani. Astfel, mai mult ca niciodată, companiile trebuie să vândă cât mai inteligent şi să se folosească de toate tehnologiile în care au investit până acum sau să folosească de acum tehnologii şi soluţii care îi ajută să vândă mai bine. Puterea cifrelor este de multe ori subestimată, însă promovarea, ca să aducă rezultate, depinde acum de adunarea datelor şi de informaţii precise. Am anticipat acest moment si am dezvoltat sistemul propriu de CRM, pentru a genera vânzări mai mari în retail”, explică Graţiela Lupu, co-fondator White Image.

Astfel, pentru a ajuta retailerii să promoveze corect şi să-şi crească veniturile, White Image a dezvoltat în noi tehnologii care permit obţinererea automatizată a datelor despre consumatori şi profilarea precisă a acestor, prin integrarea facilă cu solutiile de colectare a datelor din formularele web, telefonic sau formulare completate în magazine prin interactiunea directa cu consumatorii. În acest sistem, pot fi setate în mod automat campanii de promovare prin email sau SMS pentru a fi trimise consumatorilor, astfel încât procesul de vânzare să fie scurtat, dar si să ofere suport după vânzare clienţilor, contribuind la loializarea acestora.

Fondată în 2003, White Image este prima şi cea mai mare companie de email marketing în România. În prezent, compania oferă servicii de email marketing, creare şi concepere campanii de marketing şi alte servicii de promovare pentru sute de clienţi din România, Europa şi Asia, din domeniile auto, banking, travel, retail, ecommerce, pharma şi altele.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: