Schmit a adăugat: „Există o piață puternică pentru acest tip de servicii, iar oamenii sunt dispuși să suporte costurile. Există această idee că poți corecta prețul mic printr-un bacșiș. Acest lucru nu este normal. Dacă există un cost, acesta trebuie plătit.”
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Comentariile sale au fost în parte un răspuns la un avertisment lansat de Anabel Díaz, șefa diviziei de mobilitate a Uber în Europa, care ar obliga serviciul de transport de persoane să se închidă în sute de orașe din UE dacă prețurile ar crește cu până la 40%.
Comisarul a respins argumentul, afirmând că „nu există nicio îndoială că, prin protejarea mai bună a lucrătorilor, vom distruge un model. Nu. Vom ajusta un model”.
Acesta a declarat că sugestia Uber i-a amintit de istoria economică a secolului al XIX-lea, când munca copiilor era abolită. „A fost argumentul, trebuie să închidem o mulțime de activități economice, ceea ce, evident, nu era cazul. Aceasta este o alarmă folosită de platforme pentru a amenința legiuitorii.
„Dacă Uber, sau altcineva, crede că nu-și poate adapta modelul la asta, atunci este problema lor. Aș fi uimit dacă această amenințare este cu adevărat reală.”
Schmit a indicat o serie de procese în instanță din întreaga Europă ca dovadă a faptului că este nevoie de o nouă directivă din partea Bruxelles-ului pentru a oferi claritate întreprinderilor. După o hotărâre judecătorească din Marea Britanie din 2021, șoferii Uber sunt acum desemnați drept „lucrători” – ceea ce înseamnă că au dreptul la concediu și concediu medical.