Volvo Cars a oferit informații despre lista sa de noi modele, între care mașinile electrice cu baterie domină gama. Cu toate acestea, compania suedeză plănuiește să lanseze și doi noi hibrizi plug-in.
Volvo a fost unul dintre primii producători auto care s-a concentrat pe o gamă de modele electrificate. Cu toate acestea, odată cu eliminarea treptată a motorului cu ardere internă planificată în 2030 – și trecerea la o marcă de vehicule pur electrice – Volvo este oarecum mai lent decât alte mărci. Fostul coleg de grup, în Ford, Jaguar, intenționează să treacă la vânzarea exclusivă de BEV încă din 2025.
Dar, din moment ce Volvo păstrează hibrizii până la sfârșitul deceniului, compania suedeză își actualizează din nou gama: după cum a raportat Automotive News, producătorul a anunțat un total de șapte modele electrificate săptămâna trecută, la o conferință a dealerilor din Miami. Dintre acestea, două vor fi hibrid plug-in.
Se spune că cele două PHEV-uri vor fi „versiuni reproiectate ale hibrizilor plug-in S90 și XC90”. Astfel, ar trebui să rămână cu aspectul hibrid practic familiar cu motorul pe benzină de doi litri, dar cu o baterie nouă și autonomie electrică mai mare.
În plus, unele dintre modelele BEV au fost confirmate sau concretizate: Pe lângă succesorul complet electric al Volvo XC90, care se va numi probabil Embla, și un nou crossover electric dezvoltat sub numele de cod V546, care va sta între XC60 și XC90, un succesor complet electric al XC60 și un nou model electric sub XC40 sunt de asemenea planificate.
Un model entry-level, denumit posibil XC20, este în discuție de ceva vreme, iar actualul șef al Volvo, Hakan Samuelsson, a vorbit de mai multe ori despre vehicul. Este probabil să se bazeze pe platforma SEA a Geely. Cu toate acestea, Volvo nu a arătat încă niciun model pentru vehicul.
Succesorul electric confirmat acum al lui XC60 este, de asemenea, interesant: din cauza crossover-ului electric V546, nu era clar dacă va exista și un SUV electric în formatul XC60. Acest lucru ar putea fi legat și de posibila orientare a lui V546: așa cum a raportat publicația germană Auto, Motor und Sport, crossover-ul electric ar putea fi mai plat și ar putea deveni un fel de break.
Potrivit raportului, V546 nu se va canibaliza cu cele două SUV-uri electrice XC60 sau XC90, ci mai degrabă va înlocui cele două modele break V60 și V90.