Volkswagen va construi, cu două miliarde de euro, o nouă fabrică în Germania pentru producția flagship-ului electric Trinity

trinity Sursa foto: Volkswagen

Consiliul de supraveghere al Volkswagen a aprobat planurile de construcție a unei noi fabrici de mașini electrice în districtul Warmenau din Wolfsburg, Germania. Compania spune că va investi în jur de două miliarde de euro în noua fabrică, în care va fi construit flagship-ul electric Trinity, despre care se vorbește demult.

Aprobarea proiectului s-a zvonit deja în presa germană în urmă cu doar câteva zile. Volkswagen a anunțat acum că lucrările de construcție în districtul Wolfsburg-Warmenau sunt programate să înceapă în primăvara anului 2023. Din 2026 încoace, Trinity urmează să iasă din linia de producție folosind cele mai inovatoare metode de producție și urma să fie „neutru în bilanţul CO2”.

Șeful mărcii VW, Ralf Brandstätter, consideră decizia consiliului de supraveghere ca o piatră de hotar importantă pentru viitorul fabricii din Wolfsburg, iar Trinity va fi primul model care se va baza pe noua platformă electrică SSP, iar uzina din Wolfsburg-Warmenau va fi și prima fabrică concepută pentru producerea acestei platforme.

„Astfel, întărim și susținem competitivitatea fabricii principale și oferim forței de muncă o perspectivă robustă pe termen lung”, a spus Brandstätter. „Stabilim repere în industria auto cu Trinity și noua fabrică și transformăm Wolfsburg în farul global pentru producția de vehicule de ultimă oră și eficiente.” Daniela Cavallo, șefa consiliului de întreprindere, vede și ea un „cadru istoric a evoluției pentru Wolfsburg”.

Anunțând noua fabrică, VW reiterează și obiectivul stabilit săptămâna trecută de Thomas Ulbrich, membrul consiliului de administrație responsabil cu dezvoltarea: o mașină urmează să fie construită în zece ore. La o reuniune a consiliului de întreprindere de anul trecut, CEO-ul grupului Diess a declarat că producția unui model electric la Zwickau va dura aproximativ 30 de ore. Cheia, potrivit VW, este „mai puține variante, mai puține componente, mai multă automatizare, linii de producție mai slabe și noi concepte logistice”.

Publicația germană Handelsblatt a scris că până la 250.000 de vehicule electrice pe an vor fi construite la fabrică de aproximativ 5.000 de angajați.

Potrivit VW, planul este de a integra producția SSP până în 2030, în uzina principală existentă, pentru producția modelului Trinity. Publicația germană Handelsblatt afirmă că conversia liniilor existente pentru Golf și Tiguan este „probabil să înceapă în 2027”.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: