Volkswagen intenţionează ca până în 2030 jumătate din vânzările sale să fie de automobile electrice

volkswagen logo Sursa foto: Pixabay

Volkswagen intenţionează ca până în 2030 jumătate din vânzările sale să fie de automobile electrice, iar pentru perioada 2021-2025 a alocat 73 de miliarde de euro pentru dezvoltarea tehnologiilor viitorului, transmite CNBC, citat de news.ro.

Compania a anunţat marţi că, până în 2040, aproape toate vehiculele sale comercializate pe pieţele majore vor avea emisii zero.

Aceste obiective fac parte din obiectivul mai larg al Volkswagen ca grupul să fie neutru din punctul de vedere al emisiilor de carbon, până în 2050.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Compania va lucra la dezvoltarea de software pentru a spori profiturile, deoarece s-a concentrat pe tranziţia vehiculelor sale de la motoarele cu ardere internă la funcţionarea pe baterii.

Volkswagen a alocat 73 de miliarde de euro (86,4 miliarde de dolari) pentru dezvoltarea viitoarelor tehnologii între 2021 şi 2025, ceea ce reprezintă 50% din investiţiile totale ale companiei.

”Până în 2030, lumea mobilităţii se va schimba foarte mult, considerabil, aş spune mai mult decât oricând. Maşinile se apropie de autonomie, multe maşini vor circula autonom. Vom avea o cotă mare de vehicule electrice. Mobilitatea ca serviciu va creşte”, a declarat marţi CEO-ul Volkswagen, Herbert Diess, pentru CNBC”.

Volkswagen a anunţat, de asemenea, că lucrează la trei platforme software, cu scopul de a dezvolta o platformă care să poată fi utilizată pe toate maşinile grupului Volkswagen până în 2025.

Dezvoltatorii tehnologiei au declarat că software-ul ar putea deveni o sursă majoră de venituri pentru industria auto până în 2030, cu până la 40 de milioane de vehicule aşteptate să funcţioneze pe platformele software ale grupului în următorul deceniu.

Compania de software Volkswagen CARIAD dezvoltă în prezent platforme care vor oferi diverse caracteristici, cum ar fi un sistem unificat de infotainment şi posibilitatea de a transmite comenzile de direcţie către maşină.

Într-o altă încercare de a-şi spori oferta de vehicule electrice, Volkswagen a anunţat că va stabili un ”lanţ de aprovizionare cu baterii controlat”, introducând un format de baterie unificat şi deschizând şase gigafabrici în Europa până în 2030.

Prima fabrică, din Skellefteå, Suedia, va fi operată de Northvolt iar producţia ar urma să înceapă în 2023.

În parteneriat cu compania chineză Gotion High-Tech, Volkswagen va deschide o a doua gigafabrică în Salzgitter, Germania, în vederea începerii producţiei în 2025.

Vorbind la CNBC, Diess a subliniat eforturile uriaşe pe care toţi producătorii de automobile le întreprind pentru a trece la vehiculele electrice.

”Bateriile ar putea fi o constrângere continuă pentru creşterea vehiculelor electrice în următorii cinci până la 10 ani”, a spus el, menţionând, de asemenea, extracţia litiului şi nichelului.

”Pentru că timpul de execuţie este imens. Avem nevoie de atât de multă energie şi producţia de celule … În următorii ani trebuie înfiinţat un imens lanţ de aprovizionare, iar acest lucru ar putea duce la unele constrângeri” el a spus.

Anunţurile de marţi ale Volkswagen au venit ca parte a strategiei sale pentru 2030, prezentată înainte de o serie de politici de mediu care urmează să fie anunţate miercuri de Uniunea Europeană.

Constructorul auto a început deja să lanseze vehicule complet electrice. În 2019, modelul complet electric ID.3 al companiei a fost epuizat în pre-vânzare.

Producătorii de masini din întreaga lume au început tranziţia către electrificare.

Grupul Stellantis – produsul unei fuziuni între Fiat Chrysler şi grupul francez PSA Groupe – a anunţat săptămâna trecută că intenţionează să investească cel puţin 30 de miliarde de euro în vehicule electrice şi să sprijine tehnologii precum cele software până în 2025.

Producătorul auto francez Renault a declarat în iunie că a semnat două noi parteneriate pentru a dezvolta o gigafabrică în nordul Franţei.

Între timp, producătorul auto suedez Volvo îşi propune să ofere numai vehicule electrice până în 2030.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: