Volkswagen a anunțat că intenționează să construiască o nouă fabrică de mașini de ultimă generație în apropierea sediului său din Wolfsburg, sperând să poată contracara astfel deschiderea gigafabricii Tesla în apropiere.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Fabrica, care necesită în continuare aprobarea consiliului de supraveghere al Volkswagen în următoarele săptămâni, face parte din proiectul Trinity al grupului, în baza căruia producătorul auto vrea să construiască un sedan electric emblematic la Wolfsburg din 2026.

Deși nu a oferit nicio estimare a costurilor pentru fabrică, Volkswagen urmărește un timp de producție de 10 ore per vehicul pentru modelul Trinity, similar timpul anunțat de Tesla pentru a asambla Modelul 3 la fabrica din Gruenheide.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Construirea unei fabrici complet noi este o alternativă la adaptarea fabricii existente din Wolfsburg pentru a produce modelul Trinity, despre care VW spune că ar limita posibilitățile de modificări mai radicale ale procesului de producție.

„De aceea plănuim construcția greenfield: eficientă și fără limitări de structurile existente”, a declarat CEO-ul mărcii Volkswagen, Ralf Brandstaetter, într-un comunicat. „Așa câștigăm timp și spațiu pentru a moderniza treptat fabrica principală într-un mod larg și pentru a crește producția și acolo, la un nou nivel”.

Modelul Trinity de la Volkswagen vizează un standard autonom de nivel 4, în care mașina să poată face față tuturor aspectelor conducerii în majoritatea circumstanțelor fără intervenție umană.

CEO-ul Volkswagen, Herbert Diess, a comparat Wolfsburg cu site-ul german al Tesla, care se așteaptă să se deschidă la sfârșitul acestui an sau la începutul anului viitor, dar fabica principală a VW a rămas mult în urmă în ceea ce privește eficiența și viteza.

Acest lucru a contribuit la escaladarea unui conflict între Diess și reprezentanții muncii, care l-au acuzat pe CEO-ul că răspândește frica, avertizând asupra reducerilor majore de locuri de muncă pe care le-ar presupune o trecere către o producție mai slabă și mai rapidă.

Marți mai devreme, Diess a spus, poate pentru a mai calma spiritele, că nu există planuri pentru disponibilizări în masă.