Vîlceanu: Ne dorim ca în fiecare localitate prin PNRR să fie o stație de încărcare / Ce spune despre o taxă auto: „Sunt tot felul de taxe puse de-a lungul timpului care nu au la bază un principiu general”

Dan Vîlceanu Sursa foto: Inquam Photos/George Călin

Ministrul Finanțelor Dan Vîlceanu a declarat joi că a avut o discuție cu ministrul Dezvoltării pentru ca în fiecare localitate să fie finanțată prin Planul Național de Redresare și Reziliență o stație de încărcare pentru mașini electrice, precizând că și microbuzele școlare achiziționate de acum înainte ar putea fi electrice. El a mai spus că o eventuală taxă auto pentru mașinile poluante vine cu câteva riscuri.

„An de an vin tot mai mulți bani, astfel încât parcul auto să se înnoiască cu noi tehnologii, automobile electrice, și cu toate programele pe care le avem, programul Rabla pentru înnoirea parcului auto. Politica este de descurajare a importului de mașini rulate și de înnoire a parcului auto. Tot în PNRR sunt o serie de măsuri pentru creșterea numărului de stații de încărcare. Am avut o discuție cu ministrul Cseke Attila referitoare la faptul că ne dorim ca în fiecare localitate prin PNRR să fie finanțată o stație de încărcare. Pe viitor microbuzele școlare care vor fi cumpărate de acum înainte să fie electrice”, a spus Dan Vîlceanu, prezent la Salonul Auto.

Întrebat dacă renunță la un eventual impozit, o taxă de mediu, el a spus că „o taxă auto comportă câteva riscuri”.

„Am fost în situația de a le restitui oamenilor banii pe care i-am colectat la un moment dat. Cred că în momentul în care vom avea o soluție clară este și momentul în care trebuie să comunicăm ce se va întâmpla. Până atunci există această politică pe care ați văzut-o și în PNRR pentru a găsi o formalitate de descurajare a importurilor de mașini rulate. Pe de altă parte chiar în penultima ședință de Guvern am luat acea decizie ca cel care aduce în țară o mașină rulată să fie și cel care o prezintă la Registrul Auto și asta implică câteva lucruri benefice din mai multe domenii, inclusiv al finanțelor”, a precizat ministrul.

Întrebat de schimbarea legislației pentru ca transportatorii să nu mai plătească rovinita pe intervale de timp, ci în funcție de alte criterii, precum numărul de kilometri parcurși sau greutatea transportului, Vîlceanu a spus că rămâne de văzut care va fi exact calendarul de implementare.

„Ne interesează ca în toate domeniile să existe o politică clară și o regulă pe care să o respecte toată lumea. De exemplu în acest moment există acea dorință a tuturor pentru desființarea taxei de pod de la Cernavodă și este în Parlament în momentul de față într-un stadiu destul de avansat. Sunt tot felul de taxe puse de-a lungul timpului care nu au la bază un principiu general pentru toată lumea și atunci cred că aici trebuie să găsim o formulă astfel încât să știe toată lumea ce trebuie să plătească și să plătească toți. În acest moment există această inițiativă în Parlament și este susținută de toate grupurile politice din parlament. Marea majoritate a grupurilor o susțin. Dacă ne uităm la principiu, nu cred că trebuie să taxezi oamenii care intră într-un județ”, a menționat Vîlceanu.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: