La conferința cu investitorii, de după anunțarea rezultatelor financiare record de la finalul primelor nouă luni ale anului, conducerea One United Properties a anunțat că dezvoltatorul are la dispoziție 150.000 mp de teren, pe care se pot dezvolta 4.000 de apartamente și așteaptă autorizația de construcție pentru ele. În plus, oficialii companiei consideră că oferta de terenuri e rezonabilă și că sunt mai multe la număr decât dezvoltatori profesioniști.
De asemenea, investitorul a renunțat la brandul Neo, sub care dezvolta proiecte rezidențiale de dimensiuni mici, pentru a elimina confuziile din piață.
Compania deține, acum, 150.000 mp de teren pe care va dezvolta circa 4.000 de apartamente, odată ce va primi autorizația de construcție, iar proiectele One Lake Club și One High District vo fi demarate la anul, după obținerea tuturor aprobărilor. De asemenea, Victor Căpitanu, unul dintre fondatorii companiei a anunțat că se așteaptă la o creștere a costurilor cu materialele de construcție cuprinsă între 5% și 10%, dar compania, care are produse imobiliare complexe și mai scumpe, e mai puțin afectată decât dezvoltatorii mass market sau de cei care fac parcuri industriale și logistice.
În plus, acesta susține, contrar multor membri ai pieței, că nu a observat o scumpire majoră a terenurilor, iar oferta de pe piață e generoasă.
„Pe piață sunt mai multe terenuri disponibile decât dezvoltatori profesioniști, serioși, care să le construiască”, spune Victor Căpitanu. Mai mult, acesta susține că marjele actuale ale companiei pot fi susținute pe termen mediu și lung, iar dezvoltările de mari dimensiuni (n.r. precum One Cotroceni Park sau One Floreasca City) grație concurenței reduse.
Potrivit lui Căpitanu, piața rezidențială românească va ajunge la maturitate în minimum 20 de ani, fiind mult în spatele piețelor din Occident. Compania vrea să iasă și din țară, pentru a dezvolta pe alte piețe, dar pe termen lung, pe termen scurt se concentrează pe piața bucureșteană.
În fine, compania estimează ca pe termen mediu o treime din profit va fi din venituri recurente din chirii, iar pe termen lung (minimum cini ani), circa jumătate dintre profituri vor fi din chirii.
One United Properties a raportat o cifră de afaceri record de 627,7 milioane lei în primele nouă luni din 2021, o creștere cu 87% față de aceeași perioadă a anului 2020. După încheierea T3 2021, cel mai bun trimestru din istoria companiei, profitul brut la nouă luni a crescut la 239,3 milioane lei, cu 186% mai mult comparativ cu primele nouă luni din 2020.
„Am încheiat T3 2021 cu vânzări record de proprietăți rezidențiale și o poziție excepțională de numerar, de peste 604 milioane de lei. Marja netă din vânzările de proprietăți rezidențiale a atins 38% în T3 2021, o creștere semnificativă față de 32% cât a fost înregistrată în prima jumătate a anului, în timp ce indicatorul loan to value a scăzut cu 7 puncte procentuale, până la 23% la 30 septembrie 2021. Divizia noastră de birouri continuă să crească puternic, reușind să atingă un prag de închiriere de 84% pentru One Tower și 75% pentru prima fază a One Cotroceni Park, care va fi livrată luna viitoare. One United Properties a prosperat în acest an, iar impulsul pe care l-am primit în urma IPO-ului setează premise excelente pentru un ultim trimestru al anului solid și o performanță continuă și robustă pentru anii ce urmează,” a declarat Victor Căpitanu, cofondator al One United Properties.
Veniturile din segmentul rezidențial au ajuns la 521,9 milioane lei în primele nouă luni din 2021, în creștere cu 57% față de aceeași perioadă a anului trecut. În primele trei trimestre ale anului 2021, One United Properties a vândut și pre-vândut 569 de apartamente cu o suprafață totală de 50.873 mp, 721 de locuri de parcare și 42 de spații comerciale și alte unități pentru o sumă totală de 153 milioane euro. Spre comparație, în aceeași perioadă a anului 2020, Grupul a vândut 125 de apartamente, cu o suprafață totală de 20.677 mp, 147 de locuri de parcare și 4 spații comerciale și alte unități pentru un total de 59,8 milioane euro.