Vicepremierul și Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu taxează, din nou, întârzierile constructorilor italieni care lucrează pe șantierele din România, de această dată chiar la Roma, unde s-a întâlnit cu vicepremierul Italiei, Matteo Salvini. Ministrul Grindeanu și președintele Camerei Deputaților Marcel Ciolacu efectuează în aceste zile o vizită oficială la Roma unde vor avea mai multe întrevederi cu oficiali guvernamentali și din administrația locală.
Miercuri, la întâlnirea cu vicepremierul Italiei Matteo Salvini, ministrul Transporturilor a adus în discuție „seriozitatea” constructorilor italieni și a cerut oficialilor de la Roma să intervină pentru ca antreprenorii să-și respecte angajamentele din contracte. Este un mesaj direct transmis WeBuild (Astaldi) care a întârziat lucrările la Podul de la Brăila (și din vina statului care nu a făcut exproprierile la timp), către antreprenorul general Pizzarotti întârziat pe primul lot al Autostrăzii Ploiești – Buzău (detalii aici). Totodată, Todini avansează greu pe Drumul Expres de legătură între Timișoara și Autostrada A1, iar Tirrena Scavi a primit certificat negativ pentru șantierele abandonate de pe DEx Craiova – Pitești, Centura București (DN 2 – A 2) și Centura Timișoara.
Declarația ministrului Grindeanu despre constructorii italieni. „România merită să fie parte a spațiului Schengen și apreciem sprijinul constant oferit de Italia aderării noastre! Este una dintre temele europene importante pe care le-am punctat, astăzi, cu vicepremierul Republicii Italiene, Matteo Salvini. La nivel bilateral, am pus accentul pe așteptările statului român cu privire la seriozitatea companiilor italiene implicate în proiectele de infrastructură de la noi din țară. Mizăm pe sprijinul pe care statul italian îl poate acorda acestor firme pentru îmbunătățirea prestației lor și respectarea angajamentelor contractuale”, arăta Sorin Grindeanu, într-o postare pe Facebook.
NOTĂ: WeBuild (Astaldi) derulează contracte de miliarde de euro cu CFR Infrastructură și Compania de Drumuri. Pe calea ferată, la toamnă, Astaldi va începe lucrări de modernizare și electrificare pe Magistralelele M 100 Caransebeș – Timișoara – Arad, respectiv M 300 Cluj – Oradea, iar pe rețeaua rutieră lucrează la Podul Brăila, pe primul lot al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești și va începe lucrările pe lotul 3 Cornetu – Tigveni (37 km). Pizzarotti este în cursa pentru primul lot al Autostrăzii București Nord A0.