Livrările de vehicule Volkswagen au scăzut cu 8,1% în 2021, până la sub 4,9 milioane de unităţi, afectate de problemele de-a lungul lanţurilor de aprovizionare, a anunţat miercuri constructorul auto german, adăugând că se aşteaptă ca situaţia să rămână volatilă în prima jumătate a acestui an, transmite agenția Reuters, citată de Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

În contrast, producătorul german de automobile de lux BMW a raportat vânzări record de 2,21 milioane vehicule pentru marca sa principală BMW, un succes atribuit în parte capacităţii sale de a se adapta la problemele de aprovizionare.

Celălalt mare producător auto german, Daimler, a înregistrat şi el o scădere a vânzărilor pe ansamblul anului 2021, de 5%, ceea ce înseamnă că s-a descurcat mai bine decât Volkswagen, dar a fost nevoit să cedeze BMW titlul de cel mai mare producător mondial de automobile de lux, pentru prima dată în ultimii cinci ani.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Volkswagen a precizat însă că anul trecut livrările sale de vehicule electrice sau hibride au crescut cu 73% până la 369.000 de unităţi, aceste modele reprezentând 7,5% din totalul vehiculelor livrate în 2021. “În contextul unor circumstanţe dificile, Volkswagen a realizat rezultate de vânzări satisfăcătoare. Cu toate acestea, efectele importante ale cipurilor asupra producţiei nu au putu fi compensate în totalitate”, a declarat directorul de vânzări şi marketing de la Volkswagen, Klaus Zellmer.

În contrast, BMW a dezvăluit marţi că livrările mărci sale principale au crescut cu 9,1% în 2021 comparativ cu 2020, până la un nivel record de 2,21 milioane unităţi, adăugând că BMW şi-a dublat vânzările de vehicule complet electrice la nivel global. Dacă la BMW se adăugă şi vânzările realizate de celelalte mărci ale grupului, în total livrările BMW Group au crescut cu 8,4% în ritm anual până la 2,52 milioane vehicule.

Pe regiuni, performanţele înregistrate de constructorii germani de automobile de lux au fost cele mai slabe în Europa, unde BMW a înregistrat o creştere a vânzărilor de doar 3,9% în timp ce livrările Daimler au scăzut cu 11,2%. În cazul Volkswagen, cea mai mare scădere a vânzărilor a fost înregistrată pe piaţa din China, unde livrările au scăzut u 14,8%.

În schimb, America de Nord a fost cea mai puternică piaţă pentru toţi cei trei mari constructori germani de automobile. Daimler a înregistrat o creştere de 0,4% în SUA, în timp ce livrările Volkswagen au crescut cu 13% iar cele ale BMW au înregistrat un avans de 19,5%.

Vânzările de vehicule hibride sau complet electrice au crescut la nivelul întregii industrii, în special în Europa, unde au reprezentat între o cincime şi un sfert din totalul livrărilor, dar au continuat să reprezinte doar o mică parte din vânzările totale la nivel global.