USR îi amintește ministrului Grindeanu de proiectele întârziate chiar „acasă”, în Banat: Drumul Expres Timișoara – A1, Autostrada spre Moravița și linia de tren Caransebeș – Timișoara

Autostrada Timișoara Belgrad

Patru proiecte majore pentru infrastructura rutieră și feroviară din Banat sunt întârziate, iar ministrul Transporturilor, bănățeanul Sorin Grindeanu, ar tolera situația, susține Horațiu Cosma, fost secretar de stat în ministerul de resort. Cosma (USR) atrage atenția asupra întârzierilor foarte mari pe șantierul Drumului Expres Timișoara – Autostrada A1 unde lucrează Todini (Italia) cu termen contractual septembrie 2023, dar cu stadiu fizic de execuție de doar 25%. Totodată, mult întârziat este și studiul de fezabilitate al Autostrăzii spre Belgrad Timișoara – Moravița prelungit pentru aprilie 2024, deși avea termen inițial mai 2022. O altă problemă pe care o pune în discuție Cosma este continuarea proiectului Centurii Timișoara Sud la profilul de drum cu o singură bandă/sens (n.r CNAIR a semnat pe 27 iunie cu UMB contractul pentru finalizarea lucrărilor).

„Dacă prin țară Sorin Grindeanu a bătut orice record de proiecte reziliate, anulate și blocate, nici Timișul natal (n.r. Sorin Grindeanu este născut în județul Caraș Severin) nu a scăpat de amprenta lui nefastă pe marile proiecte de autostrăzi, centuri rutiere și căi ferate. Astăzi trebuia să circulăm pe centura Timișoara Sud sau pe drumul de legătură de la Timișoara la Autostrada A1 și să ne bucurăm de lucrări în forță pe Autostrada Timișoara – Moravița, centura Timișoara Vest sau magistrala feroviară Arad – Timișoara – Caransebeș. În loc de asta, Grindeanu păstorește schelete dezolante de poduri abandonate pe câmp, șantiere blocate și studii de fezabilitate întârziate cu anii. Cine nu l-ar cunoaște, nu ar ghici din 1000 de încercări că responsabilul principal al acestor proiecte vine tocmai din Timiș. Să le luăm pe rând.

– Centura Timișoara Sud a început-o cu stângul același Grindeanu tocmai în 2017, un proiect nefericit cu o bandă pe sens, intersecții criminale la nivel, comunități metropolitane ignorate, pe scurt, o rușine de secol trecut pentru un oraș de talia Timișoarei. Centura trebuia să fie gata anul trecut. În loc de asta, Grindeanu a rupt contractul de lucrări la 58% stadiu fizic după nenumărate amânări. Și, cireașa de pe tort, a refuzat să actualizeze proiectul pe soluții de secol 21 la relicitarea lucrărilor.

Drumul expres de legătură dintre Timișoara și A1 (o veritabilă centură pentru Dumbrăvița și Giarmata) a început în primăvara lui 2021 în mandatul lui Cătălin Drulă și trebuia să fie gata în 2 ani. Termenul a trecut, însă proiectul e departe de finalizare, la circa 25% stadiu în teren, un șantier aproape abandonat care e ignorat complet de Grindeanu.

Studiul de fezabilitate pentru Autostrada Timișoara – Moravița a început în 2020 și trebuia să fie gata în mai 2022. După mai bine de un an de prelungiri, nu e gata acordul de mediu, studiile geotehnice în teren sau proiectarea soluțiilor tehnice. Un ministru dedicat și competent accelera toate aceste etape și astăzi aveam constructori în teren. Nu e cazul lui Grindeanu”, spune Cosma.

Horațiu Cosma subliniază și blocajul de pe lotul 1 Caransebeș – Lugoj al Magistralei CFR 100 Caransebeș – Timișoara – Arad, contract din PNRR încă în contestații: „Magistrala Arad – Timișoara – Caransebeș pe care USR a pus-o în 2021 în PNRR, un proiect de 1,8 miliarde de euro care trebuie să se termine în 2026. Doar 3 din cele 4 tronsoane au constructori de la finalul anului trecut. Proiectarea trebuia să dureze 6 luni și azi să vedem lucrări în teren, însă nici vorbă de așa ceva. Prin toate aceste întârzieri Grindeanu se asigură că România va pierde banii europeni din PNRR pentru căile ferate. Timișorenii și timișenii au dreptul la o infrastructură de transport modernă, sigură și civilizată. Sorin Grindeanu le refuză acest drept și demonstrează cu fiecare ocazie că este o piatră de moară în calea dezvoltării sănătoase a județului Timiș”. (n.r CFR Infrastructură a semnat șapte din cele opt mari contracte din PNRR pentru modernizarea magistralelor M 100 Caransebeș – Timișoara și M 300 Cluj – Oradea).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Trecut pe acolo.
    Grindeanu era pe undeva la aer conditionat.
    Din Timisoara la A1 e cosnar!
    Iar din Timisoara la Vamă e nimic!
    Dar in judetul vecin, Caraș, e papad daca vrei sa ajungi pe Cheile Nerei, Beiului.
    Din orice directie!
    Asta pt ca nu sunt Presedinti de CJ competenți la Caras, Timis, Mehedinti samd.
    Mereu m-am intrebat, cat e spaga pe km asfaltat in judetele astea?
    😵

  2. Grindeanu si Pistol pregatesc taiatul panglicii la Podul Braila!
    La Tanti Elvira!
    Sa nu uitati sa aveti foarfece fara numar dupa cați oficiali s-au autoinvitat sa taie Panglica!
    Sa vada “boborul” măreții conducători ai Romaniei lucrului bine facut!😵😩😠

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.