Unirea Moldovei cu Bucureștiul: care sunt cele patru mari proiecte de autostradă pe care România le doreşte finanţate prin PNRR

Protest A8, autostrada moldova Protest pentru finanţarea A8, decembrie 2020, Piaţa Victoriei Sursa foto: Împreună pentru Moldova

Toate cele patru loturi ale Autostrăzii „Moldova” A 7 Ploieşti – Buzău – Paşcani, secţiunile Târgu Mureş – Miercurea Nirajului respectiv Leghin – Paşcani de pe A8 Autostrada „Unirii”, tronsonul de 13 kilometri dintre Holdea şi Margina pe A 1 Sibiu – Nădlac 2, precum şi cei 42 de kilometri dintre Nădăşelu şi Poarta Sălajului pe A3 Transilvania sunt marile proiecte de autostradă pe care România le doreşte finanţate prin PNRR – Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă.

Menţionarea celor patru proiecte de autostradă pe care România le propune la finanţare prin PNRR a fost făcută luni la Bruxelles de ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, într-o întâlnire oficială cu comisarul european pentru Transporturi, Adina Vălean, respectiv vicepreşedintele CE, Margrethe Vestager, comisar european „pentru o Europă pregătită pentru era digitală”.

Ministrul Drulă a subliniat că acestea sunt proiecte mature prevăzute cu perdele forestiere şi staţii de încărcare pentru maşini electrice. „Am avut o întâlnire foarte productivă cu doamnele comisar Adina Vălean și Margrethe Vestager. Le mulțumesc amândurora pentru sprijinul acordat priorităților României din domeniul transporturilor și, cu precădere, proiectelor ce le dorim finanțate prin PNRR. Am discutat aplicat despre:

+ Autostrada A7: Ploiești – Pașcani;

+ Autostrada A8: Tg. Mureș – Miercurea Nirajului și Leghin – Pașcani;

+ Autostrada A3: Nădășelu – Poarta Sălajului;

+ Autostrada A1: Marginea – Holdea.

Sunt proiecte mature și adaptate vremurilor noastre, prevăzute cu perdele forestiere și stații electrice de încărcare. Infrastructura din România are nevoie urgentă de dezvoltare modernă și echitabilă între regiuni, iar PNRR este o sursă vitală de finanțare pentru țara noastră”, a scris pe pagina sa de Facebook ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.

Este prima menţiune oficială a secţiunilor de autostradă de pe A 3, A 7 şi A8 pe care România le propune la finanţare prin PNRR, în varianta oficială a Planului aşa cum a fost publicată de Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene fiind înscrisă sintagma „anumite secţiunidin Autostrăzile A 3, A 7 A 8. Vezi aici, la pagina 93.

De notat că, dintre cele patru proiecte de autostradă pe care ministrul Drulă le-a menţionat la Bruxelles, doar pe A3 Transilvania sunt contracte de execuţie semnate, iar constructorul a şi intrat pe şantier. Pentru A7 Ploieşti – Paşcani luna viitoare ar putea fi lansată licitaţia de execuţie pentru tronsonul Ploieşti – Buzău (n.r. primul segment), în cazul A8 Autostrada Unirii încă este în lucru documentaţia tehnică (n.r. Studiu de Fezabilitate şi Proiect Tehnic), iar pentru A1 lotul doi Lugoj – Deva, secţiunea cu ecoducte, termenul-limită pentru depunerea ofertelor pentru proiectare şi execuţie este mâine, 27 aprilie. Practic, acestea sunt loturi de autostadă cu şanse de contractare până în 2022 şi finalizare a execuţiei până în august 2026, condiţii obligatorii pentru a respecta regulile PNRR.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. – Autostrada A1: Marginea – Holdea.
    E proiect matur sau proiect ratat de 10 ani?
    – Autostrada A7: Ploiești – Pașcani .
    Era aceasta autostrada inclusa in PNRR?
    Sau din lipsa de proiecte a fost bagata in faimosul PNRR?
    Cine crede ca va fi terminată in 2026?
    Cu cine se va fi conectată atunci?
    Cu Ukraina?
    Sau A8 cu Moldova?
    Având in vedere istoricul si incompetenta guvernamentala credeti ca vor ramane desene?

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.